Muskelknuta i axel, träna/vila

Home Forums Skador och rehabilitering Muskelknuta i axel, träna/vila

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #50218
    #120699

    Hej!! Jag har kört väldigt hår en tid nu, och började få ont i axeln för ca 3 veckor sen. Jag trodde förs att jag fått en inflammation i framsidan av axeln. Så jag har knappt kunnat köra något alls under den sista veckan, bara värkte..Jag fick tips av en gym kompis att kanske massera axeln och kolla om det var något annat än inflammation. Och mycket riktigt så var det som två stora knutor där, har aldrig haft det tidigare så jag visste ju inte riktigt hur det kändes. Så efter passet satt jag i omklädningsrummet och tryckte på knutorna och masserade ca en timme, och det gjorde riktigt ont, Men jag märkte hur det släppte mer och mer. Dagen efter hade all värk försvunnit, bara lite öm efter behandlingen av axeln. Provade att kör Axelar då, och det var inga som helst problem (ingen värk).. Och i dag känns axeln som vanligt… Och nu till min fråga: Sa man vila helt efter man fått bort knutorna ett tag, eller är det bara köra på som vanligt??? Är så jävla tränings sugen, så vila skulle kännas jätte trist, men om det är det som är lösningen har jag inget val…Någon som har erfaren het av det här?? Jätte tacksam för svar..

    #120700

    Vila någon dag tills den akuta massage-ömheten har gått över.

    #120701

    Jag vilade hela helgen efter axelpasset och nu i måndags var det bara köra på som vanligt. As skönt att det inte var något värre än så. Puuh!!!:D

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.