Naprapat, massage eller kiropraktor

Home Forums Skador och rehabilitering Naprapat, massage eller kiropraktor

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #66355
    #470277

    Har dragits med värk i nacken en längre tid. vissa dagar e de bättra än andra. Nu har det börjat krypa sig ner mot skulderbladen och det gör ont åt vilket håll jag än kollar åt.

    Nån som har nå tips på vilken jag bör vända mig till

    Mvh
    Robban

    #470278

    Till kiropraktor i första hand. Sedan massage för att lätta upp spända muskler. Fungerade fin fint för mig när jag hade ont i nacken.

    #470279

    McKenzie utbildad sjukgymnast är mitt tips då smärtbilden verkar utökas.

    #470280
    Lasse Kongo wrote:
    McKenzie utbildad sjukgymnast är mitt tips då smärtbilden verkar utökas.

    McKenzie???

    #470281
    Hobbybyggaren wrote:
    Muskel knutar runt skulderblads muskelatur i traps och annan nack muskelatur ger dessa symtom och du kommer säkert få gå på flera massage behandlingar innan dom knutarna släpper. Har själv haft detta problem. Massage hjälper men som sagt inte 1 gång

    Okej tack

    Vilken tur man bor i det förlovade landet norge där allt är så billigt!!!!!

    Kanske går o träna bort som allt annat:)

    #470282
    mysk wrote:
    McKenzie???

    En behandlingsmetod… bara ett namn, men det handlar om ett enkelt sätt att självbehandle sin smärta utifrån en teori kring så kallad diskogen smärta. I och med att du säger att smärtan strålar ut från nacken så låter det diskogent i mina öron, men utan undersökning så säger jag inget definitivt. Hur som hellst så tycker jag inte att du kan utgå från att problemet ligger i muskulaturen och därför tycker jag att McKenzie metoden kan vara lämplig i ditt fall.:nerd:

    #470283

    osteopat,kiropraktor eller naprapat säger jag personligen.

    Beroende på hur pass kraftiga spänningar du har brukar det ta mellan 1 till kanske till och med 3 besök innan det släpper helt.

    Någon av dessa 3 tillvägagångssätt har i alla fall alltid hjälpt mig att bli kvitt med diverse problem, speciellt det problemet som du beskriver, dvs nackspärr liknande fast längre ner i ryggen.

    #470284

    Och om det inte fungerar med en naprapat, kiropraktor eller massör så prova gärna en annan av samma profession till och med. Min erfarenhet är definitivt att en massör, naprapat, kiropraktor, sjukgymnast inte är den andra lik. Det kan vara en del letande innan man hittar någon där det känns som om man är på rätt väg.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.