Övertränat?

Home Forums Skador och rehabilitering Övertränat?

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #100724
    #1073442

    Hej som rubriken lyder så är jag mkt fundersam om jag lyckas övertränat då jag har syntom så som sömnproblem, dåligt fokus, allmänt trött & svag osv.
    Innan jag fick symptomen hade jag haft 10 träningsdagar irad utan vilodag med ett kaloriunderskott då jag deffar..

    Det som gör mig fundersam är att mina pass har varit grymma fram tills söndag (första dagen jag kände symptomen) och då körde jag ändå ett lätt vad&mage pass pga träningssuget..

    FRÅGAN: kan man bli ¨övertränad¨ helt plötsligt?? Enligt mig tkr jag att kroppen borde givit mig signaler innan jag kände mig så dålig som jag känner mig nu…=//

    Vill tillägga oxå att jag har varit snorig ett tag och KANSKE (inte riktigt säker) lite mera snorig nu så det skulle kanske kunna vara bara ngt virus i kroppen…

    MYCKET TACKSAM FÖR KLOKA SVAR DÅ JAG ÄR VÄLDIGT NERE NU, GOTTA WORKOUT!!!!:(

    #1073446

    Du har övertränat, är det 10dagars styrketräning i rad så förstår jag det också. Man måste ha vilodagar från styrketräningen, även om jag själv hade velat träna varje dag för att det är så förbannat roligt så måste man :( ! Det är i vilan du växer. Lyssna på kroppen även om träningsegot gärna vill ta över. I deff är det extra viktigt med sömn och kost då du ligger på ett energiunderskott! Lägg upp schemat så du har MINST 1 vilodag i veckan och ta nu 1-2vilodagar så du kommer tillbaka på banan igen. Se till att du får rikligt med sömn under deffen, själv behöver jag 8-9h för att prestera på topp!

    Mvh Vincent

    Mer om överträning:
    http://www.naturalphysique.se/index.php?option=com_content&view=article&id=73:oevertraening-orsaker-och-symptom&catid=45:tipsfrangunnar&Itemid=80

    #1073487

    Jag brukar ha 1 vilovecka var 7e-10e vecka där jag inte gör något ansträngande alls.
    Det har hållt mig ifrån överträning hittills iaf :)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.