överträning muskelbristning behöver er hjälp :)

Home Forums Skador och rehabilitering överträning muskelbristning behöver er hjälp :)

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #48558
    #118064

    För 2,5 år sedan fick jag en muskelbristning i underarmen (muskeln som hjälper till vid innåt rotation)! Trodde hela tiden att det var sk golfarmbåge och använde epikondylitbandage under träning och använde dragremmar i alla dragövningar! Tränade på som tusan trots mina smärtor! Fram till i januari i år då jag märkte att jag tappade mer och mer styrka i vänster biceps och att musklerna inte svarade alls! Styrkemässigt tappade jag under 2 veckor nästan 40 % och smärtan var outhärdlig under träning!Innåt rotation av tummen och utåtrotation av tummen för försämrdes så tummen kunda vara på kl3 (innåt) och på kl11 (utåt) Har varit hos sjukgymnast och dom säger ingen träning alls tills efter sommaren och ingen belastning Det går nu på rätt håll men vill höra om någon har bra tips för att kanske speeda på läkningen!

    #118065

    Viss måste man få exerimentera på egen hand lite grand ivarjefall ;)
    Hade inte tänkt gå över vad min sjukgymnast har sagt! Men kanske ngn har ngt bra tips som man kan diskutera med sjukgymnasten om just det kan vara ett alternativ att prova som gör att det går lite fortare att komma tillbaka!Då konditionsträning inte är ett alternativ för mig eftersom andra problem finnes så känner jag bara att tiden rinner ifrån mig! En annan är ju inte 20 längre och att lägga på sig muskelmassa och öka i styrka är inte så lätt numera! Även om viljan finns! Så tips och trix är välkomna! Jag tackar för ditt svar ”S”. Vill inte skriva ditt nickname då jag egentligen tror att du är för snäll för att ha ett sådan signum :)

    #118066

    Har nu inte tränat alls på ett par månader! Särtan är mindre men gör man ngt överhuvud taget med belastning så kommer smärtan tillbaka och jag får tillbaka problemet med underarmen och inåt rotationen. Dock så har problemet blivit lite tydligare i form av att smärtan sitter i bicepsfästena uppe vid axeln. Så där finns nu en konstant smärta där i stället! Börjar bli lite underisen då man känner att det inte går framåt ! Är där ngn som har ngt tips så snälla skriv diclofenak och voltaren är inte längre ett alternativ då det inte fungerar.
    Så hjälp denna 45åring att få några träningsår till är ni snälla :)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.