Problem med vänsterarmen/axeln?

Home Forums Skador och rehabilitering Problem med vänsterarmen/axeln?

  • This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #103982
    #1079803

    Hej !

    Har en liten fundering när det kommer till min vänsterarm. Har googlat angående mina besvär över hela nätet men jag har svårt att sammanfatta vart mitt problem ligger.

    Har nu inte tränat på en månad pga av att jag haft känningar i axeln, inte smärta eller nåt åt det hållet alls,mest ömhet och stickningar under själva träningen. Det känns som om nån trycker in en nål i axeln(mellan deltan och där bröstmuskeln går in i axeln), så känns det till och från under passet. Nu när jag tänker efter så har jag känt såhär i många år. När det är som värst,så lägger jag av med träningen och går till en massör. Oftast är armen full med muskelknutar och spänd. Börjar träna igen efter några veckor till med vila och samma symptom dyker upp igen,stickningar i axeln. Så min träning är ganska begränsad. Kan köra på lugnt med mycket uppvärming och reps i nån månad utan problem men så fort jag lägger på lite tyngre vikter så dyker det här upp. Kan säga att jag är noga med tekniken och lyssnar mycket på kroppen hur jag mår,orkar m.m.

    Har kört rotatorövningar nu sen 3 veckor tillbaka men det känns inte bättre,bara för stunden. Stretchar varje dag bröst,biceps och axlar,men även det hjäper bara för stunden.

    Nånting säger mig att det inte är rotatormusklerna som strular,vet inte varför jag känner så,utan att det är mer biceps som bökar. Körde ett lätt ryggpass idag och det kändes otroligt bra,men 30 minuter in i passet så kände jag i vänster biceps att det började ömma(kändes trött) och den känslan kröp sakta men säkert upp till axeln,sen började det nålsticken komma. Nån som känner igen det här eller som vet vad jag skriver om?

    mvh Peter

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.