Röda prickar av kosttillskott!?

Home Forums Skador och rehabilitering Röda prickar av kosttillskott!?

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #55134
    #140403

    Hej, igår efter träningen märkte jag nog konstigt med mitt ansikte. Det var rött runt ögonen och prickigt, som små finnar. Först trodde jag att jag hade sprängt något blodkärl av att jag tog i för mycket i benpressen, men när jag tog av mig tröjjan fick jag en chock. Hela bröst och rygg var och röd prickigt, tyckte också jag såg små bristningar? :what:

    Jag har någon aning om vad det kan bero på, jag testade 3 nya kosttillskott igår: Body science Gakic, tog 10 tabletter före träning (doseringen var 15).
    Drack 15 Gram BCAA Body science under träningen
    och efteråt drack jag Nitro-Tech Hardcore Whey, 60 gram
    (Doseringen var 29 G, men eftersom jag brukade köra dubbla dosen med annat proteinpulver förut tyckte jag att jag kunde öka lite här med).

    Vad kan detta bero på? Jag blev orolig och har fått en tid hos sjuksyster, men om någon vet om detta är farligt, eller vet hur det behandlas vill jag gärna veta!

    /Jesper

    #140404
    Ilikefood wrote:
    Hej, igår efter träningen märkte jag nog konstigt med mitt ansikte. Det var rött runt ögonen och prickigt, som små finnar. Först trodde jag att jag hade sprängt något blodkärl av att jag tog i för mycket i benpressen, men när jag tog av mig tröjjan fick jag en chock. Hela bröst och rygg var och röd prickigt, tyckte också jag såg små bristningar? :what:

    Jag har någon aning om vad det kan bero på, jag testade 3 nya kosttillskott igår: Body science Gakic, tog 10 tabletter före träning (doseringen var 15).
    Drack 15 Gram BCAA Body science under träningen
    och efteråt drack jag Nitro-Tech Hardcore Whey, 60 gram
    (Doseringen var 29 G, men eftersom jag brukade köra dubbla dosen med annat proteinpulver förut tyckte jag att jag kunde öka lite här med).

    Vad kan detta bero på? Jag blev orolig och har fått en tid hos sjuksyster, men om någon vet om detta är farligt, eller vet hur det behandlas vill jag gärna veta!

    /Jesper

    Finns inte något som normalt sett ger denna effekt.
    Låter som en allergi.

    #140405

    Kan finnas olika orsaker.
    1. Ny träningkläder, Ej tvättade.
    2. Kosttillskotten du tar höjer hormonnivåerna. (vätska med)
    3. Kanske extremt stressad?
    4. Prova ett pass utan alla kosttillskott eller ta ett i taget för och kolla om du kanske är allergisk mot något i en av tillskotten.

    Finns många olika orsaker. Men du gör rätt i och kolla upp det om inte problemet är borta till dagen efter.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.