Ryggskott efter marklyft

Home Forums Skador och rehabilitering Ryggskott efter marklyft

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #48561
    #118072

    Körde felaktigt marklyft på 90 kg för ca 7 veckor sedan och fick ett rätt fint ryggskott.

    Det har nu blivit bättre men det kan fortfarande skära till nere i svanken vid vissa rörelser eller om jag försöker stretcha magen. Jag har också fått lite stickningar i ena foten som inte vill försvinna.

    Kan det ta sån tid för att ryggskott att bli helt bra? Var hos en naprapat precis efter att jag fått ryggskottet men han sa bara att jag skulle försöka att röra på mig.

    Borde jag kolla upp det närmre pga stickningarna och att det fortfarande inte är helt bra eller är det bara att vänta? Hur ska jag göra med ryggträning nu? Ska jag försöka köra men med lite lättare vikter?

    #118073

    Det tog mig ca 3 månader innan jag kände mig helt okej efter det att jag fått ryggskott vid en vridning i ryggen när jag körde bänkpress. Har för mig att sjukgymnasten sa att stickningarna i foten/benet beror på att ischias-nerven (stavning.se?) kläms, eller någon form av nerv var det iaf. Tränade med lätta vikter under hela tiden och var väldigt noga med att aldrig belasta ryggen fel, till slut släppte det :)

    #118074

    Nej det låter inte allvarligt. Gjorde inte naprapaten Lasegues test??

    Man brukar göra det vid ischias för att kolla skadegrad.
    [youtube=GEm9TzkVPQQ]

    Naprapater är inte särskilt bra på att laga skador utan jobbar med strukturella problem!

    #118075
    Chaan wrote:
    Nej det låter inte allvarligt. Gjorde inte naprapaten Lasegues test??

    Man brukar göra det vid ischias för att kolla skadegrad.
    [youtube=GEm9TzkVPQQ]

    Naprapater är inte särskilt bra på att laga skador utan jobbar med strukturella problem!

    Japp han körde den och det strama på rätt bra. men men, det är väl bara att vänta ut skadan!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.