Satans djävla axel..

Home Forums Skador och rehabilitering Satans djävla axel..

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #48318
    #117691

    Har kört en diet några månader nu som gått bra, Började äta ordentligt igen och höja vikterna lite smått då pajar axeln igen..
    Samma sak hände för några år sedan och då tappade jag lusten helt och la av med styrketräningen men det tänker jag inte göra denna runda.

    Smärtan sitter en bit ner vid främre delen i axeln och uppstod när jag körde bänk denna gång, sist var det när jag körde hantelpressar.

    Bänkpressar gör ont, smalbänk är ännu värre, nu sist vilade jag från dessa två veckor och axeln kändes bra, provade köra lite armhävningar med fötterna på lite högre höjd då vart axeln kass igen..

    Nån som vet eller kan gissa sig till vad det kan vara i axeln som spökar med tanke på av det jag beskrivit?

    Och vad man kan göra åt det, i nuläget kan jag inte ens köra bänk med bara stången utan att det smärtar.

    Kör en del barncykel oxå (bmx) vilket inte heller fungerar då jag inte kan rycka till i styret vid hopp.

    Tips å råd tas tacksamt emot!

    /Teddy

    #117692

    Så du beskriver har jag med.. Hade en muskelinflammation, men den skulle va läkt säger sjukgymnasten.. och hade uppehåll 3-4 månader från gymmet.. var totalt knäckt för jag kunde ju inte göra något.. jobbar som hantverkare och kunde inte skruva eller borra med armen över huvudhöjd..

    Provade att köra bänk nu efter uppehållet, med lätt vikt och körde strikt, det spänner direkt och har ingen styrka att hålla uppe stången..

    #117693

    Har samma problem! har du ont i axeln när man går så långt bak som möjligt i denna övning? [http://www.youtube.com/watch?v=RcQogAS5638&feature=fvst] fast kör med lösa hantlar…

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.