Skadad Trapezius

Home Forums Skador och rehabilitering Skadad Trapezius

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #78187
    #678005

    Är ni inne på min 4e vilovecka efter en enligt kiropraktor möjlig inflammation i trapezius. De två första viloveckorna kände jag tydliga förbättringar men nu har det inte blivit bättre på c.a1.5 vecka. Har avstått ifrån alla övningar som involverar trapsen såsom rygg, armar, axlar, knäböj. Är nuväldigt frustrerad och vill börja träna fullt ut igen. Har ingen direkt smärta längre utan det ”känns bara av”. Har bokat in ett möte hos en naprapat på måndag och hoppas få svar på hur jag skall gå till väga. Någon som varit med om liknande skador, undrar när och hur jag kan börja träna igen, och om belastning försämrar läkningen(om det nu är så att jag har en sådan här skada) Kiropraktorn sade åt mig att vila tills det kändes ”bra” igen, men jag tycker det är svårt att avgöra när det känns ”bra”. någon speciell tidsanvisning på hur lång tid det är normalt att det tar för sånt här att läka ?

    #678006

    Den absolut vanligaste orsaken till smärta i trapezius är refererad smärta från nacken. Vid rygg- och nackbesvär är vila oftast kontraindicerat. Kan du påverka smärtan i trapezius med nackrörelser? Sitter smärtan i båda eller bara i ena trapezius?

    #678007
    Birk wrote:
    Är ni inne på min 4e vilovecka efter en enligt kiropraktor möjlig inflammation i trapezius. De två första viloveckorna kände jag tydliga förbättringar men nu har det inte blivit bättre på c.a1.5 vecka. Har avstått ifrån alla övningar som involverar trapsen såsom rygg, armar, axlar, knäböj. Är nuväldigt frustrerad och vill börja träna fullt ut igen. Har ingen direkt smärta längre utan det ”känns bara av”. Har bokat in ett möte hos en naprapat på måndag och hoppas få svar på hur jag skall gå till väga. Någon som varit med om liknande skador, undrar när och hur jag kan börja träna igen, och om belastning försämrar läkningen(om det nu är så att jag har en sådan här skada) Kiropraktorn sade åt mig att vila tills det kändes ”bra” igen, men jag tycker det är svårt att avgöra när det känns ”bra”. någon speciell tidsanvisning på hur lång tid det är normalt att det tar för sånt här att läka ?

    Jag vet inte om det är samma typ av skada vi har, men jag har haft problem med nacken/halsen och trapetzius i nästan två år nu.

    skadan går oftast upp när jag kör lutande bänk. Det liksom hugger till på halsens höger sida och strålar från bakom örat och ned längs halsen och framsidan på Trapetzius.

    Det är skitjobbigt. I perioder känns det bra, men sedan går det upp igen och så håller det på! Ngn med liknande erfarenheter?

    P.s. Menade inte att highjacka din tråd nu:|

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.