träning vid halsfluss

Home Forums Skador och rehabilitering träning vid halsfluss

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #70530
    #542569

    Var hos doktorn i söndags då han konstaterade att jag hade halsfluss, fick penicilin som jag ska ta i 10 dagar, Måste jag vänta i 10 dar innan träninng eller kan jag börja träna idag tisdag redan, mår bättre

    #542570
    qwaddam wrote:
    Var hos doktorn i söndags då han konstaterade att jag hade halsfluss, fick penicilin som jag ska ta i 10 dagar, Måste jag vänta i 10 dar innan träninng eller kan jag börja träna idag tisdag redan, mår bättre

    Jag kommer ihåg att jag hade halsfluss sommaren 2006 och körde igång med träningen när jag mådde bra/bättre.
    Tre dagar senare fick jag halsfluss igen.
    Hade jag varit du skulle jag vilat hela penicillinkuren och några dagar efter det också.

    #542571

    Jag hade halsfluss för några månader sedan och frågade då en kompis vars farsa är läkare, och han sa att det var OK att träna så länge du inte har feber eller halsont. Lyssna på kroppen dvs.

    I vanlig ordning är det alltid bra att vila nån/några dag(ar) extra däremot för att vara på den säkra sidan.

    #542572

    Går utmärkt att träna när man äter penicillin, bara man är frisk.
    Dvs att infektionen inte märks av med feber eller andra kraftiga symptom.

    #542573
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Går utmärkt att träna när man äter penicillin, bara man är frisk.
    Dvs att infektionen inte märks av med feber eller andra kraftiga symptom.

    aa men dåså, då ere ju bara att köra:D:D:D:D

    #542574
    qwaddam wrote:
    aa men dåså, då ere ju bara att köra:D:D:D:D

    Så meningen med tråden var alltså bara att få det svar du ville ha, att du kan köra.

    #542575
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Så meningen med tråden var alltså bara att få det svar du ville ha, att du kan köra.

    jaa , helt riktigt, vad spelar det för roll???

    #542576
    qwaddam wrote:
    jaa , helt riktigt, vad spelar det för roll???

    Då hade du ju kunnat träna ändå, eftersom att du säger att du mår bra.
    Jag tror att din kropp reagerar på samma sätt oavsett eventuella rekommendationer från ett träningsforum.

    #542577

    Var väl penicillinkuren han frågade om, jag upplyste att det går utmärkt att träna med penicillin.

    #542578
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Var väl penicillinkuren han frågade om, jag upplyste att det går utmärkt att träna med penicillin.

    det stämmer, härligt att ngn läste det jag frågade om :D

    #542579

    att du sen kan få hjärtmuskelinflammation o sånt härligt om du tränar när du har halsfluss o skit spelar ingen roll?

    Jag skulle käkat klart skiten o vilat 1-2 dagar extra så man vet att allt är ok.

    #542580
    dilldipparn wrote:
    att du sen kan få hjärtmuskelinflammation o sånt härligt om du tränar när du har halsfluss o skit spelar ingen roll?

    Jag skulle käkat klart skiten o vilat 1-2 dagar extra så man vet att allt är ok.

    Jag håller med. Jag har för övrigt inte svarat på något annat än topic heller.
    Visst går det att träna även under en penicillinkur men då jag (och några i min närhet) har insjuknat igen under sådana omständigheter avråder i alla fall jag från detta.

    Men det är ditt val, du har fått varierande svar och nu är det upp till dig.

    #542581

    Hjärtmuskelinflammation är knappast vanligt bland gymtränande.
    Dessutom är det inte sjukdomen som det handlar om här, utan om just penicillin, något som omges av myter.
    Du kan träna när du äter penicillin, du kan även dricka alkohol vilket folk fått för sig inte går. Men är du fortfarande sjuk ska du givetvis inte träna och kanske även inte supa.
    Men effekten av penicillinet påverkas inte

    #542582
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Hjärtmuskelinflammation är knappast vanligt bland gymtränande.
    Dessutom är det inte sjukdomen som det handlar om här, utan om just penicillin, något som omges av myter.
    Du kan träna när du äter penicillin, du kan även dricka alkohol vilket folk fått för sig inte går. Men är du fortfarande sjuk ska du givetvis inte träna och kanske även inte supa.
    Men effekten av penicillinet påverkas inte

    Det finns penicillin vars funktion blir nedsatt vid alkoholkonsumption. Därmed inte sagt att alla har de egenskaperna och i sak har du en poäng.

    sen är frågan varför man inte kan ta en veckas pause av säkerhetsskäl både från träning och sprit, låter en aning maniskt.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.