Träningsbag dåligt för ryggen?

Home Forums Skador och rehabilitering Träningsbag dåligt för ryggen?

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #77995
    #677075

    Vi har en liten diskussion här, om träningstrunkar – såna där som hänger snett över ryggen – är dåligt för ryggen. Jag använde sådan förut, och tyckte att det kunde kännas lite ibland i ryggen. Nuförtiden använder jag klassisk ryggsäck, och det fungerar väldigt bra.

    Är ryggsäckar bättre än trunkar?
    Vad tycker/tror/vet ni?

    #677076
    Robert Svensson wrote:
    Nja tveksam till det. Så hög belastning har väl det inte på ryggen.

    Kanske inte i jämförelse med ex. marklyft. Men med en fullpackad träningsväska kan det nog bli uppemot 10kg eller nåt. Och när det hänger snett över ryggen, man går långt, varje dag många gånger så kanske det blir snedbelastat på lång sikt?

    #677077

    Snarare 20kg i mitt fall… Måste ju ha både matlådor och träningsprylar i den. Har fan ett halvt apotek med känns det som med allt från flourtabletter (rädd om tänderna…) till KP3!

    Hmm, misstänker att minst halva vikten är skit jag inte behöver. Ska nog städa ur den snart, skulle inte bli förvånad om jag hittar Jimmy Hoffa eller nåt.

    #677078
    Matsa wrote:
    Snarare 20kg i mitt fall… Måste ju ha både matlådor och träningsprylar i den. Har fan ett halvt apotek med känns det som med allt från flourtabletter (rädd om tänderna…) till KP3!

    Hmm, misstänker att minst halva vikten är skit jag inte behöver. Ska nog städa ur den snart, skulle inte bli förvånad om jag hittar Jimmy Hoffa eller nåt.

    Ok, bra. Då har jag fått svar på min fråga. Tack!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.