Varför kan jag inte träna?

Home Forums Skador och rehabilitering Varför kan jag inte träna?

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #51777
    #125771

    Jag började styrketräna på allvar i juli-augusti och detta med gott resultat och utan skador. Tills för ca 4 veckor sedan då jag började få en ilande/strålande smärta i vänster underarm.

    (Om man tittar ner på sin vänsterarm så är det benet längst till vänster jag menar, det som sitter på sidan av armen. Den gör ont i mitten av armen på undersidan av benet)

    Det började då jag tränade skivstångscurl med EZ stång. Tränade ca 70-80 min och drog på ganska tungt och ganska många set, mellan seten körde jag på med hantel.

    Det började alltså med känningar runt omkring skelettbenet (men är väl antagligen någon nerv, sena, eller muskelfäste som spökar?)

    För 3 veckor sedan kunde jag inte ens lyfta upp skivstången en endaste gång utan att det kändes som att armen gick av. Jag gav då fan i det och vilade en vecka men det hjälpte inte. Jag struntade i alla andra övningar också och vilade en vecka till. Men nu gör det nästan mer ont än innan. Kan inte ens lyfta hantel utan ilande smärta, inte heller bänkpress.

    Jag va hos doktorn men fick ingen hjälp då hon menade att det säkert va vila som gäller. Men jag är skeptisk till det för det gör inte ont hela tiden utan så fortjag använder armen på fel sätt, typ öppnar kylskåpet etc. Testa idag ett försök på bänkpressen men det gör ondare än någonsin.

    Kan det vara någon nerv som sitter i kläm eller vad är det frågan om?

    Blev litelångt detta, men skulle uppskatta hjälp då det känns jävligt segt och frustrerande nu när man kommit igång och har full motivation…

    Tack på förhand!

    #125772

    Du tränade 70-80min curl?

    EZ-stång maskerar problem, vila tills det känns bättre börja sen med rak stång och eller hantelcurl.

    Om det nu är så att du kör stångcurl i 80min sluta genast med det ;-) Förmodligen har du överbelastat armen.

    #125773

    ja vila är inte alltid det bästa heller!!! kan tom förvärra skador.
    tex ryggskott,då ska man inte ligga stilla å oma sig.då ska man röra på sig hela tiden,det dämpar smärtan så småningom.du har förmodligen,som gober skrev,överbelastat musklerna samt senor/ligament.först måste man stretcha mycket,försiktigt,samt massera så att det blir varmt,kanske tom,ha en värmegrej på där det gör som mest ont.det är inte bara så lätt som att gå ner å träna på biceps i flera timmar!!! å tro att det ska växa! det tar mycket längre tid för senor/ligament att bli lika starka som muskler.var gång när man tränar,så kortar man ner musklerna en aning,därför man måste stretcha ut dem också.men som sagt,bara ha tålamod nu,å låta kroppen läka sig själv.även röra lite lätt med armen så att den inte stelnar till.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.