Värk i svanskotan.

Home Forums Skador och rehabilitering Värk i svanskotan.

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #50272
    #120787

    Jag körde lite tyngre marklyft för en vecka än vad jag är van vid. Efter det fick därefter rejält ont i svanskotan och runt. Känner mig stel och orkeslös i muskulaturen.

    Det känns mest på mornar och kvällar. Om jag promenerar och rör mig normalt känns det bättre. Nu, en vecka senare börjar det släppa lite. Kan det röra sig om en sträckning eller kan det vara allvarligare? Jag förstår självklart att det är omöjligt att ge en diagnos så här men finns det någon som känner igen ”skadan”?

    #120788

    BUMPAR lite. Har fortfarande ont men nu känns det som värken är koncentrerad till sätesmuskeln. Djupt in. Det går inte att hitta nån öm punkt om man trycker eller masserar. Det känns mest när man legat ner och ska resa sig upp. Har haft detta i över två veckor nu. Ingen som känner till det?

    #120789

    Hej Clark!
    Jag har problem jag också med min ädla bakdel, men jag känner ändå inte riktigt igen mig i din beskrivning, mer än att det känns som om det sitter väldigt djupt in i skinkan, men för mig har det då ömmat vid vissa områden då man trycker till. Enligt den kiropraktor jag besökt satt mitt huvudproblem i skelettet pga en fall olycka (mellan sacrum och bäcken). Detta problem skulle då med tiden ha retat piriformis-muskeln och den i sin tur irriterat ischiasnerven som ligger nära. Det var ungefär den beskrivning jag fick av mitt problem. Förutom att det onda satt långt in, så kändes ena skinkan mycket spännd, med ömmande mot ländrygg och höft och ilningar på lårets baksida. Mycket knäppningar och klonkljud från både höft och rygg. Tyckte inte alls att det var skönt att gå, sitta länge och absolut inga benpressar. Var märkbart stelare i den onda höften vid stretching.
    För mig kändes det bäst på morgonen, innan jag hunnit hitta på något elände och vad jag förstår var det ju tvärt om för dig?! Känns inte riktigt som att det skulle vara samma ändå….

    #120790

    jag skulle säga så här, gå till en kiropraktor och se om han kan göra något eller ta kontakt med en läkare, det är dumt att vänta för länge och hoppas att det ska gå över, gjorde själv det misstaget och har nu ont i svankpartiet livet ut.

    #120791

    Jag hade liknande problem. Gick till en osteopat som hjälpte mig. I mitt fall var det överansträngd muskulatur som dessutom hade dragit ihop sig lite. Han tryckte på ömma punkter och så har jag börjat stretcha baksida lår. Historien är längre än så, men i korta drag… Jag hade haft besväret över 4 veckor, kunde inte få ländryggen att slappna av, utan det var en molande värk hela tiden.

    #120792
    Clark wrote:
    Jag körde lite tyngre marklyft för en vecka än vad jag är van vid. Efter det fick därefter rejält ont i svanskotan och runt. Känner mig stel och orkeslös i muskulaturen.

    Det känns mest på mornar och kvällar. Om jag promenerar och rör mig normalt känns det bättre. Nu, en vecka senare börjar det släppa lite. Kan det röra sig om en sträckning eller kan det vara allvarligare? Jag förstår självklart att det är omöjligt att ge en diagnos så här men finns det någon som känner igen ”skadan”?

    Är medveten om att det är en gammal tråd men jag har exakt samma problem, hur kom du till rätta med ditt och hur lång tid tog det??

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.