Wing Scapula

Home Forums Skador och rehabilitering Wing Scapula

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #105548
    #1081860

    Hej! har ett stor problem med mitt skulderblad som sticker ut från ryggen på min högra sida. ja vet inte riktigt hur länge jag haft det men i iallafall ett par år och har smärtor runt mitt skulderblad framförallt när ja sitter bakåtlutad men kan även komma helt plötsligt.
    Jag har kollat runt lite på internet efter hur man ska fixa de men har inte fått något till att hjälpa än, jag har provat att stretcha mycket runt de partiet och axeln.
    När jag ser på min axel så ser det ut som att axeln är lite framåtlutad.
    Om det är mer ni vill veta för att försöka hjälpa mig så bara fråga. hade varit otroligt tacksam om någon/några kunde hjälpt mig med denna besväret.
    Tack på förhand.

    #1081862

    Kanske är en broskbildning under ett ben i skuldran som pressat benet ut något, ganska vanligt bland hockeyspelare, fast då i axeln. Men det va en vild chansning, jag tycker verkligen du ska kontakta en idrottsklinik.

    Det finns övningar som kan slita ner broskbildningen så att benet går tillbaka, men som sagt kontakta idrottskliniken om du har någon sådan i närheten, så får du remiss till en sjukgymnast.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.