Fråga: Tävling utomlands

Home Forums SKKF informerar Fråga: Tävling utomlands

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #73594
    #583927

    Hej hej, :)

    Jag sitter här och funderar på ett par saker som gäller tävling utomlands (och även SM), de lyder så här:

    1. Till hösten 2008 finns det en bodyfitness-tävling i Norge (Stavanger Open), (samt även SM i bodyfitness) som jag kunde tänka mig att vara med på om jag får, men så vill jag för säkerhetsskull fråga om jag behöver någon erfaring från tidigare bf-tävlingar för att tävla utomlands eller i SM? (har bara tävlat 1 gång i fitness i fjol på SM).

    2. När söker man i såfall licens för att tävla utomlands (senast)?

    Mycket tacksam för lite info, hoppas jag skriver någorlunda begripelig här nu :happy:

    #583928
    Liz wrote:
    Hej hej, :)

    Jag sitter här och funderar på ett par saker som gäller tävling utomlands (och även SM), de lyder så här:

    1. Till hösten 2008 finns det en bodyfitness-tävling i Norge (Stavanger Open), (samt även SM i bodyfitness) som jag kunde tänka mig att vara med på om jag får, men så vill jag för säkerhetsskull fråga om jag behöver någon erfaring från tidigare bf-tävlingar för att tävla utomlands eller i SM? (har bara tävlat 1 gång i fitness i fjol på SM).

    2. När söker man i såfall licens för att tävla utomlands (senast)?

    Mycket tacksam för lite info, hoppas jag skriver någorlunda begripelig här nu :happy:

    För att tävla utomlands fyller du i blanketten om sanktion på SKKF:s hemsida. Förbundet kollar då av vad som gäller, om tävlingen är sanktionerad av IFBB med mera.

    För att få tävla på SM måste du ha tävlat minst en gång. Du har ett utmärkt tillfälle att köra BF i samband med SM i Athletic Fitness i Karlstad i september. Där kommer det att finnas en BF-tävling, som samtidigt är VM-kval.

    Licensen gäller för allt tävlande inom IFBB/SKKF och bör sökas senast ett par veckor innan du ska anmäla dig till respektive tävling.

    #583929

    Här finner du en liten checklista:

    [http://www.skkf.org/index.php?option=com_content&task=view&id=113&Itemid=2]

    Mvh,
    Mirre

    #583930

    Hej hej Mirre och JP!
    Tack så mycket för listan och all info… visste ju faktiskt inte om att det även skall köras bodyfitness i Karlstad ..är ju helt klart intressant! :D
    Tack igen båda två.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.