Information om korrekt tävlingsutförande av övningarna Chins och Dips

Home Forums SKKF informerar Information om korrekt tävlingsutförande av övningarna Chins och Dips

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Posts
  • #1074122
    aka wrote:
    Arne Persson wrote:
    Hade jag fått råda så skulle jag infört chins bakom nacken efterrsom då hade så gott som alla möjligheter till fusk eliminerats maximalt. Och NEJ… det är INTE farligt att köra chins bakom nacken!

    Tur att du inte får råda då…

    Varför inte? Då hade det troligen blivit mer lika för alla…

    #1074493

    jag och ett gäng träningskompisar var ner på ff i gbg 2012 och kikade på sm i chins och bardipsoch jag måste då säga att dessa regler som nu skall följas så jäkla strängt knappast följdes handihand med resultaten som ”producerades” tex var killen som vann i bardips kraftigt framåtlutande genom alla sina 60+reps och jag såg då inte heller många av dom repsen som var i närheten av markerat stopp/sträck ändock fick han så gott som alla godkända…

    för övrigt stod vi ca 5-10 meter ifrån scenen!

    det jag tycker bli fel är när reglerna på pappret blir hårdare och hårdare,men dom som vinner tex Ako rahim,Samir troudi Robert Bergh osv fått sina vinster och hyllningar,och dom blir ju knappast ifrågasatt eller avtagna sina tidigare vinster.(drar med lite andra tävlingar än bara sm i ovanstående namngivning men ändock)

    #1074495

    Du kan inte jämföra dom tävlingarna som avhålls på Fitnessfestivalen med en AF-tävling.
    Dessa regler gäller för just AF, och inget annat.

    #1074605
    Jorgen wrote:
    Du kan inte jämföra dom tävlingarna som avhålls på Fitnessfestivalen med en AF-tävling.
    Dessa regler gäller för just AF, och inget annat.

    ok.

Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.