Påminnelse om höjda licensavgifter.

Home Forums SKKF informerar Påminnelse om höjda licensavgifter.

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 76 total)
  • Author
    Posts
  • #474479

    Detta förslag gällande avgifterna röstades fram på årsmötet 2009:

    Quote:
    Följande avgifter gäller för 2010

    * Årsavgift för förening med tävlande: 2 000:-
    * Årsavgift för förening utan tävlande: 800:-
    * Tävlingslicensavgift: 800:-
    * Förseningsavgift (tävlingslicens): 1 000:-

    * Domarlicens: 800:-
    * Stödmedlem enskild, provdomare m fl: 800:-
    * Omregistreringsavgift (byte av klubb): 800:-

    Förseningsavgift för licensbeställning tillkommer först efter den 1/7 2010.

    #67226
    #474480
    Jorgen wrote:
    Detta förslag gällande avgifterna röstades fram på årsmötet 2009:

    Så om man kommer på att man vill tävla efter den 1/7 så kostar licensen 1800 kr och sen ungefär 500 kr för varje tävling?

    Innebär höjningen att det kommer att delas ut bättre priser till de tävlande?

    kramkalas

    #474481

    Bra priser, skkf behöver pengar om sporten ska överleva.
    Bra att ni flyttat föresningsavgiften

    #474482
    Johannes Eshak wrote:
    Så om man kommer på att man vill tävla efter den 1/7 så kostar licensen 1800 kr och sen ungefär 500 kr för varje tävling?

    Innebär höjningen att det kommer att delas ut bättre priser till de tävlande?

    kramkalas

    1800:- stämmer.
    Startavgiften bestämmer arrangören av tävlingen, men sist på SM var det väl 500:- ja.

    Det vet jag inte.

    Vincent Qvarfordt wrote:
    Bra priser, skkf behöver pengar om sporten ska överleva.
    Bra att ni flyttat föresningsavgiften

    Det tycker jag också.


    Och innan alla blir jättearga på mig för detta, jag har inget med det att göra, jag sitter inte i styrelsen och jag hade ingen rösträtt på årsmötet.
    Jag vill bara informera om avgifterna. :)

    #474483
    Johannes Eshak wrote:
    Så om man kommer på att man vill tävla efter den 1/7 så kostar licensen 1800 kr och sen ungefär 500 kr för varje tävling?

    Innebär höjningen att det kommer att delas ut bättre priser till de tävlande?

    kramkalas

    Vincent Qvarfordt wrote:
    Bra priser, skkf behöver pengar om sporten ska överleva.
    Bra att ni flyttat föresningsavgiften

    Tycker oxå att det är lite konstigt att man har en förseningsavgift på 1000kr, många av dom nya som kommer tävla i Lucia eller DC har ju inte bestämt sig så tidigt!
    Så var det för mig första gången iaf!

    Skulle jag då behöva betala 1800kr i licensavgift o sen ca 500kr i anmälningsavgift till tävling är ju risken att man som nybörjare drar sig ur pga den höga kostnaden!
    Om jag inte har fått allt om bakfoten så har vi tävlande blivit fler dom sista åren o det borde ju i sig dra in mer pengar till Skkf.
    Blir det för dyrt så tror jag att många av dom nya struntar i att tävla o då tjänar ju Skkf ändå i slutändan mindre pengar.

    Räknade lite snabbt vad det skulle kosta för mig att tävla på DC i år:

    1. Färg mm: 800kr
    2. Posebyxor: 400kr
    3. Hotel: 1200kr
    4. Bensin: 800kr
    5. Anmäningsavgift: 500kr
    6. Licens/förseningsavgift: 800kr+1000kr=1800kr

    Då kostar en tävling: 5500kr
    Då räknar jag inte ens med vad det kostar med kosttillskott o diet mm:yikes:

    #474484
    Chris wrote:
    Tycker oxå att det är lite konstigt att man har en förseningsavgift på 1000kr, många av dom nya som kommer tävla i Lucia eller DC har ju inte bestämt sig så tidigt!
    Så var det för mig första gången iaf!

    Skulle jag då behöva betala 1800kr i licensavgift o sen ca 500kr i anmälningsavgift till tävling är ju risken att man som nybörjare drar sig ur pga den höga kostnaden!
    Om jag inte har fått allt om bakfoten så har vi tävlande blivit fler dom sista åren o det borde ju i sig dra in mer pengar till Skkf.
    Blir det för dyrt så tror jag att många av dom nya struntar i att tävla o då tjänar ju Skkf ändå i slutändan mindre pengar.

    Räknade lite snabbt vad det skulle kosta för mig att tävla på DC i år:

    1. Färg mm: 800kr
    2. Posebyxor: 400kr
    3. Hotel: 1200kr
    4. Bensin: 800kr
    5. Anmäningsavgift: 500kr
    6. Licens/förseningsavgift: 800kr+1000kr=1800kr

    Då kostar en tävling: 5500kr
    Då räknar jag inte ens med vad det kostar med kosttillskott o diet mm:yikes:

    Det e lite kortsiktig planeringa att bestämma sig i sista stund att tävla. Då man lägger ner år i gymmet men på tävling några månader?! Jag brukar ha som riktpunkt att minst ett år innan bör man förbereda sig om man tänker tävla. Då kan man relativt lugnt planera sin väg mot scenen utan att stressa på slutet.

    #474485

    Tycker det är bra och förstår varför detta lades fram. Allt för många ordnar sina licenser i sista sekunden och skapar ett stort merarbete för förbundet. Ni har skjutit fram licensanmälan till mitten av året 1/7 istället för sista Februari. Nu borde folk kunna bestämma sig innan semestern om de ska tävla eller inte för att slippa den dyra förseningsavgiften!

    #474486
    biffen669 wrote:
    Det e lite kortsiktig planeringa att bestämma sig i sista stund att tävla. Då man lägger ner år i gymmet men på tävling några månader?!

    Finns väl en risk för att [http://sv.wikipedia.org/wiki/Maria_Larsson Maria Larsson] & co förbjuder kroppsbyggning på högre nivå.

    #474487
    gosh wrote:
    Finns väl en risk för att [http://sv.wikipedia.org/wiki/Maria_Larsson Maria Larsson] & co förbjuder kroppsbyggning på högre nivå.

    var har du läst/hört detta:yikes:

    #474488
    Henrik Lindh wrote:
    var har du läst/hört detta:yikes:

    Oroa dig inte. Vissa ser spöken på ljusa dan, du vet. Tror Maria L har liiite annat att ta tag i så här ett valår.

    #474489
    Janpeter Sangborn wrote:
    Oroa dig inte. Vissa ser spöken på ljusa dan, du vet. Tror Maria L har liiite annat att ta tag i så här ett valår.

    absolut så oroar jag mig inget för det, men hade varit intressant att läsa bakgrunden till ett sådant uttalande från hon

    #474490
    Henrik Lindh wrote:
    absolut så oroar jag mig inget för det, men hade varit intressant att läsa bakgrunden till ett sådant uttalande från hon

    Har hon sagt så? I så fall kan det ju helt klart vara intressant att höra motiveringen. Men som sagt, har hon ens sagt så? Och hur stort stöd har hon i så fall i regering och riksdag för ett ytterst hypotetiskt lagförslag? Det är ju inte precis så att en enskild minister kan besluta hur som helst från en dag till en annan. Och det är ju val snart, så Maria L är nog generaldirektör eller landshövding eller nåt när hösten kommer.

    #474491
    biffen669 wrote:
    Det e lite kortsiktig planeringa att bestämma sig i sista stund att tävla. Då man lägger ner år i gymmet men på tävling några månader?! Jag brukar ha som riktpunkt att minst ett år innan bör man förbereda sig om man tänker tävla. Då kan man relativt lugnt planera sin väg mot scenen utan att stressa på slutet.

    Bra för dig.

    I övrigt så är den nya avgiften löjligt dyr och känns lite som ännu ett steg mot att ta kål på sporten.

    #474492
    Janpeter Sangborn wrote:
    Har hon sagt så? I så fall kan det ju helt klart vara intressant att höra motiveringen. Men som sagt, har hon ens sagt så? Och hur stort stöd har hon i så fall i regering och riksdag för ett ytterst hypotetiskt lagförslag? Det är ju inte precis så att en enskild minister kan besluta hur som helst från en dag till en annan. Och det är ju val snart, så Maria L är nog generaldirektör eller landshövding eller nåt när hösten kommer.

    Vet ej, var det jag frågade om:p
    Hur som så lär det löpa ut om det skulle vara så.

    Men men hur som, till ämnet kanske!

    ser det som något bra att det är uppe i 800kr, men 1000kr i straff är hårt tycker jag,visst är man helt ny så planerar man i tid men dom som har gjort ett gäng tävlingar kanske bara behöver 10-20v före för att bestämma sig för att tävla.

    Ska det vara en sådan kraftig ökning så skulle det nog uppskattas om det blev vissa ändringar och att pengarna används ”synligt” ex flera tävlingar,priser m.m

    Eller jp vet du något om varför det höjs så kraftigt? har fattat som 09 gick ganska bra för skkf med publik för tävlingarna (kanske inte varberg dock)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 76 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.