Piercingar?

Home Forums SKKF informerar Piercingar?

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #52852
    #130501

    Hej
    Har planer på att tävla i body fitness nästa år och är lite osäker på mina öronpiercings.

    Jag har tunnlar heter det ska försöka lägga upp en bild.

    Men frågan är får jag ha dessa örohängen på tävling?

    #130502

    Inte ett definitivt svar, men ett svar. Från Luciapokalens information till tävlande: [http://www.luciapokalen.nu/faq/for-tavlande/]

    Quote:
    ad gäller för smyckningen i Body Fitness?

    För det första har aldrig någon vunnit en BF-tävling på sina smycken. Lägg alltså inte ner för mycket tid, kraft eller pengar på dom. Det är fysiken i första hand som ska bedömmas och det är inte ens något som säger att man ska ha några smycken alls om man inte absolut vill.

    I rond ett gäller endast vigselring och örhängen som inte hänger ner.

    I rond två-tre gäller smycken ”within limits” som i praktiken avgörs av respektive huvuddomare. Dock har vi i Sverige sagt att allt som täcker vissa delar av de stora musklerna (exempelvis örhängen som hänger ner på trapezius eller halssmycken som täcker delar av bröstmuskulaturen eller ryggmuskulaturen) eller på annat vis kan störa bedömningen ej är tillåtna. Det kan gälla allt från armlänkar av större slag till smycken som i färg eller snitt är störande för ögat.

    Praxis har varit att vara mer återhållsam i rond två och aningen mer tillåtande i rond tre.

    Piercing är ej tillåten.

    #130503

    även om det skulle vara emot regler så ser jag inte varför du inte skulle kunna ta ut dom under dagen/dom timmarna tävlingen pågår och sätta dit den/dom igen efteråt?

    #130504
    StronglGnome wrote:
    även om det skulle vara emot regler så ser jag inte varför du inte skulle kunna ta ut dom under dagen/dom timmarna tävlingen pågår och sätta dit den/dom igen efteråt?

    Har inga problem att ta ut dem, ville bara kolla vad som kan tänkas pm att jag har smycken. Är inte hela världen, bedöms ju inte för smycken ;)

    #130505

    Dom är troligen över gränsen i rond 1 i alla fall. Har du funderingar i regelfrågor kontaktar du mig direkt i fortsättningen. Blir lite bättre än gissningar på ett forum.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.