Tävlingsfunderingar 2006

Home Forums SKKF informerar Tävlingsfunderingar 2006

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #94460
    #1034860

    Hejsan!

    Jag har ett par frågor och med vetskap om att jag inte är så insatt ännu i tävlingsbiten så tänkte jag störa de kunnigaste på detta forum för svar.

    1: Måsta man kvala till ”SM i Classic Bodybuilding” tävlingen eller är det bara att anmäla sig när tiden är kommen?
    Kanske inte är så många som tävlar i denna gren än så länge så att det behövs kvaltävlingar?

    2: Får jag inte tävla på ”Lucia Body Fitness” i Dec om jag ställer upp på SM? Förra året så hette SM tävlingen ”Body Fitness Grand Prix” och klassades inte som ”SM-status” om jag inte missminner mig. Eftersom ”SM i Classic Bodybuilding” (tidigare Body Fitness) i år klassas som ”SM-status” så är jag lite förundrad.

    3: Om man exempelvis skulle tävla på ”SM i Classic Bodybuilding” får man tävla på Luciapokalen i byggning. Man får t,ex inte tävla på Luciapokalen om man ställt upp i SM i byggning så jag undrar om det är skilda regler för SM status i Fitness och nybörjartävlingar inom byggning?

    Ps: Detta är säkert självklara frågor för många men alla är vi nybörjare i början 😮

    Mvh Hammerin
    (”Body Open vinnare 06” och 4e placerad på ”Lucia Body Fitness 05” med hopp om en medaljplacering inför tävlingsåret 2006)

    #1034861

    Kan inte svara pa en enda av dina fragor men lycka till 2006!
    Nu finns jag hemma sverige igen sa du kan ringa o gnalla och snacka skit nar dieterna blir for tunga osv…
    Kompis fran forr :emo-thumb

    #1034862
    Christer Hammerin wrote:
    2: Får jag inte tävla på ”Lucia Body Fitness” i Dec om jag ställer upp på SM? Förra året så hette SM tävlingen ”Body Fitness Grand Prix” och klassades inte som ”SM-status” om jag inte missminner mig. Eftersom ”SM i Classic Bodybuilding” (tidigare Body Fitness) i år klassas som ”SM-status” så är jag lite förundrad.

    3: Om man exempelvis skulle tävla på ”SM i Classic Bodybuilding” får man tävla på Luciapokalen i byggning. Man får t,ex inte tävla på Luciapokalen om man ställt upp i SM i byggning så jag undrar om det är skilda regler för SM status i Fitness och nybörjartävlingar inom byggning?

    Frågan har första vidare till arrangörerna av Luciatävlingarna. Tack för att du var ute i god tid med dina frågeställningar och uppmärksammade oss på detta.

    #1034863
    Christer Hammerin wrote:
    Hejsan!

    Jag har ett par frågor och med vetskap om att jag inte är så insatt ännu i tävlingsbiten så tänkte jag störa de kunnigaste på detta forum för svar.

    1: Måsta man kvala till ”SM i Classic Bodybuilding” tävlingen eller är det bara att anmäla sig när tiden är kommen?
    Kanske inte är så många som tävlar i denna gren än så länge så att det behövs kvaltävlingar?

    Mvh Hammerin
    (”Body Open vinnare 06” och 4e placerad på ”Lucia Body Fitness 05” med hopp om en medaljplacering inför tävlingsåret 2006)

    Här nedan kommer det svar du fick av mig 15/2 via pm;) (idetar du redan?)…

    Hej Christer!

    Den enda dumma frågan år den som aldrig ställs, eller hur?

    Faktum är att dina frågor säkerligen är såna som en del andra också funderar på.

    Såhär ligger det till i år:

    SM sker utan förkval. Eftersom grenen är ganska ny och deltagarantalet ännu så länge varit hanterbart finns ingen anledning till kval. Hur det blir nästa år beror på hur många tävlande vi får i år.

    Hur som helst lycka till med tävlandet och tveka inte om du har fler frågor – det är en av mina uppgifter att svara på sånt som jag kan besvara!

    Janpeter

    #1034864

    Hur kommer längd klasserna se ut på sm?

    #1034865
    Janpeter Sangborn wrote:
    Här nedan kommer det svar du fick av mig 15/2 via pm;) (idetar du redan?)…

    Hej Christer!

    Den enda dumma frågan år den som aldrig ställs, eller hur?

    Faktum är att dina frågor säkerligen är såna som en del andra också funderar på.

    Såhär ligger det till i år:

    SM sker utan förkval. Eftersom grenen är ganska ny och deltagarantalet ännu så länge varit hanterbart finns ingen anledning till kval. Hur det blir nästa år beror på hur många tävlande vi får i år.

    Hur som helst lycka till med tävlandet och tveka inte om du har fler frågor – det är en av mina uppgifter att svara på sånt som jag kan besvara!

    Janpeter

    Hejsan JP!

    Ja svaret på den frågan kunde jag ju redan tack vare dig.

    Hehe, vet inte varför jag snurrade till det och frågade igen, ingen diet har påbörjats hittills iaf. Enda ursäkten jag har att komma med är ett för högt insulinpåslag av alla kolhydrater som har intagits sen sista tävlingen :D

    Tack än en gång, må väl o väl mött!

    Mvh Hammerin

    #1034866
    Baboom wrote:
    Hur kommer längd klasserna se ut på sm?

    Vi kommer att köra enligt ifbbs längdklasser, med den reservationen att det måste vara minst tre i klassen för att den ska köras. I annat fall slås den ihop med den längre klassen.

    #1034867
    Janpeter Sangborn wrote:
    Vi kommer att köra enligt ifbbs längdklasser, med den reservationen att det måste vara minst tre i klassen för att den ska köras. I annat fall slås den ihop med den längre klassen.

    Och det vill säga -172, -178 och +178 eller är det -170, -178 och +178?

    #1034868
    Magnus Branzén wrote:
    Frågan har första vidare till arrangörerna av Luciatävlingarna. Tack för att du var ute i god tid med dina frågeställningar och uppmärksammade oss på detta.

    Vad är det som gäller nu på LP. Fått något svar ännu?

    Mvh AndreasP

    #1034869
    Baboom wrote:
    Och det vill säga -172, -178 och +178 eller är det -170, -178 och +178?

    Det är -170, -178 och +178. Det har stått lite fel på europaförundets hemsida, därav de olika buden. Blir det inte minst tre i klassen går de tävlande upp i klassen över (troligen bara den korta klassen som kan drabbas av detta).

    #1034870

    När och var är SM??

    #1034871
    Skogshuggarn wrote:
    När och var är SM??

    [http://www.skkf.org] gå in på ”tävlingsagenda 2006”

    Mvh Hammerin

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.