Anders Johansson, 320 klossbänk

Home Forums Styrkehörnan Anders Johansson, 320 klossbänk

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #71452
    #562428

    [youtube=vd1YB-J1G3M]

    Snart försvinner det nuvarande totalrekordet…

    #562429

    Själv är jag allergisk mot all bänkpress där passaren håller istången..

    #562430
    Heinrich wrote:
    Själv är jag allergisk mot all bänkpress där passaren håller istången..

    Ja det ju bättre att man inte håller i och blir skadad. :frust:

    #562431

    jo för om han tappar stången så fixar ju passaren det lätt…320kg i rodd e ju kanonlätt framförallt med överkroppen parallellt mot golvet…
    Nu hade dom iof två passare till vid sidan…

    #562432

    Sundsvall har 10+ bänkare som gör mer än 250 kg.
    Är tämligen säker på att de vet bättre än random internetwarrior om hur man passar i bänk……

    #562433

    [youtube=8DxclIGwljU]

    #562434
    storcc wrote:
    jo för om han tappar stången så fixar ju passaren det lätt…320kg i rodd e ju kanonlätt framförallt med överkroppen parallellt mot golvet…
    Nu hade dom iof två passare till vid sidan…

    så du menar att de blir lättare att hålla emot 320kg bara för att han håller i lite i stången? tror inte han blir så förbannat mycket starkare av de…

    jag känner samma sak, dom ska inte hålla i stången men däremot ska händerna följa med VÄLDIGT nära för att kunna rycka in så snabbt som möjligt.

    #562435

    Anders gjorde 300 på tävling igår. Grattis till det!

    #562436

    Jag har själv tävlat i bänkpress och jag tycker inte om att passarna håller i stången under lyftet, Anders gjorde 300 på tävling nu som ovan skriver, och då var det garanterat inga passare som höll i stången.
    Det har ingenting med internetkrigande att göra!

    #562437
    Heinrich wrote:
    Jag har själv tävlat i bänkpress och jag tycker inte om att passarna håller i stången under lyftet, Anders gjorde 300 på tävling nu som ovan skriver, och då var det garanterat inga passare som höll i stången.
    Det har ingenting med internetkrigande att göra!

    Eftersom han nu bänkar så bra på tävling så verkar det inte påverka honom att passaren rör stången på träning, eller hur?
    Som sagt, Sundsvalls AK vet hur man bänkar och hur de väljer att passa funkar bra för dem.
    En pseudodiskussion detta med passandet, bättre att återgå till huvudämnet: Förbaskat starkt bänkat av Anders!

    /the_PL_man

    #562438

    Hur folk passar eller inte har inte jag med att göta, jag talade bara om vad jag hade för åsikt.
    Det kan väll vara väldigt passande att hålla i stången åt folk på träning men jag tycker inte att det lämpar sig när det gäller uppvisning.
    Här har ni ett smakprov gott folk! [http://www.youtube.com/watch?v=Gr8uERexfJU]

    #562439

    Tänkte blänka in lite och kommentera eftersom det diskuteras om Anders och Sundsvalls AK. Håller med om att det ser illa ut på filmer när passarna håller händerna för nära stången. Man kan som åskådare inte veta om passaren hjälper till 0kg eller 100kg. Vi är världens bästa bänkklubb och vet vad vi håller på med.

    Att nån skulle hjälpa nån annan att dra i stången är helt otänkbart. Man lurar bara sig själv om så är fallet och är direkt förödande om man kommer på tävling och helt plötsligt gör mindre än på träning. Ingen i våran klubb rör stången under lyftet som skulle hjälpa lyftaren. Dom flesta av oss har tävlingspers som är väldigt nära träningpers.

    Men jag kan hålla med om att man inte ska lägga ut filmer när man har händerna för nära eftersom det ser lite konstigt ut.

    MVH/Fredrik Svensson

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.