Bästa wristwraps till bänkpress?

Home Forums Styrkehörnan Bästa wristwraps till bänkpress?

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #71254
    #553824

    Ska köpa nya wristswraps som används mestadels vid bänkpress, tips? :)

    #553825
    Robert Svensson wrote:
    Har du problem med handlederna? Annars ser jag ingen anledning till det.

    Jag har använt GASP:s wrist wraps. Tror nog inte de skiljer sig ifrån några andra, något nämndvärt.

    Jag har endast kört GASP:s wristwraps, och enligt mig suger dem totalt. Nästan alla sömmar på loggan har släppt så den är för elastisk, gummisnodden som man har runt tummen har släppt och hela wristwrapen har börjat fransa upp sig. Har använt dem ca 6-8gånger kanske är värt att tillägga.

    #553826
    Robert Svensson wrote:
    Ok. Det var ju inget vidare. Mina har jag i och för sig inte använt så mycket, utan det var mer i början, men de är också slitna. Men annars är de nog ganska reko.
    Du kanske fick ett måndagsexemplar?

    Kan vara så att det var just mina som var värdelös. Men annars tror jag det finns bättre wristwraps för en billigare slant än GASP:s (även fast GASP:s inte är så hutlöst dyra).

    #553827
    Robert Svensson wrote:
    Det tror jag säkert att det finns. Jag skrev mest utifrån vad jag hade upplevt från mina wrist wraps, och med dem har det inte varit några problem.

    Vad kostar de? En hundring, någonting. Skulle jag tro.

    Runt 150kr har jag för mig att jag betalade, det är inte så farligt iofs.

    #553828

    Gasp funkar för lättare träningsbänkar och/eller om man inte har problem med handlederna.
    Om det är ordentliga lindor du vill ha tycker jag att du ska kolla på THP, Inzer eller Cranes lindor. De är både längre och styvare, och med betydligt bättre kvalitet än Gasps.

    #553829
    mini wrote:
    Gasp funkar för lättare träningsbänkar och/eller om man inte har problem med handlederna.
    Om det är ordentliga lindor du vill ha tycker jag att du ska kolla på THP, Inzer eller Cranes lindor. De är både längre och styvare, och med betydligt bättre kvalitet än Gasps.

    Dom kostar inte så mycke mer o håller mycket bättre!
    Gå direkt på kvalite det lönar sig i längden!:up:

    #553830
    nible wrote:
    Jag har endast kört GASP:s wristwraps, och enligt mig suger dem totalt. Nästan alla sömmar på loggan har släppt så den är för elastisk, gummisnodden som man har runt tummen har släppt och hela wristwrapen har börjat fransa upp sig. Har använt dem ca 6-8gånger kanske är värt att tillägga.

    har haft mina i 2år och dom har inte släppt någonstans, det har väl lossat lite på utan när man virar några varv runt och fäster med bandet men annars funkar dom lika bra som för 2 år sen.
    blev lite lustig svenska men kommer inte på va fan orden heter:P

    #553831
    Emil Lundberg wrote:
    har haft mina i 2år och dom har inte släppt någonstans, det har väl lossat lite på utan när man virar några varv runt och fäster med bandet men annars funkar dom lika bra som för 2 år sen.
    blev lite lustig svenska men kommer inte på va fan orden heter:P

    måste tillägga att jag har ett par bigboss som verkar riktigt bra i kvaliten, köpte dom för 50kr på nån rea tror dom ligger på 150kr lr något liknande.

    #553832
    mini wrote:
    Gasp funkar för lättare träningsbänkar och/eller om man inte har problem med handlederna.
    Om det är ordentliga lindor du vill ha tycker jag att du ska kolla på THP, Inzer eller Cranes lindor. De är både längre och styvare, och med betydligt bättre kvalitet än Gasps.

    Vart hittar man dessa då? :)

    #553833

    På tex powerzite eller extremepower (googla)

    #553834

    Diggar mina Harbinger. Tro jag gav runt 7$ på bb.com

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.