Gripmeter

Home Forums Styrkehörnan Gripmeter

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #57170
    #283273

    Tjenare gott folk!

    Började med grippers för någon månadsen, kör captain of crush.
    Jag undrar ifall någon av er vet vart man kan köpa en liknanade

    [http://www.eleikosport.se/gymfitness/se/product.asp?PageNumber=&Product_Id=358]

    någonstans.. Har tittat runt på internet men bara hittat sådana grejer utomlands. Någon som vet ifall man kan få tag på sådana prylar i Sverige?

    För övrigt:
    Hur många reps med 1an borde man göra för att kunna ta 2an?
    Tar 22 reps med 1an och klarar inte 2an än :P Tips för att kunna träna upp till 2an utan CoC 1.5?

    Mvh Chris

    #283274

    du kan kolla på extreme power, där finns det massor av gripredskap och annat kul!

    #283275

    jo men gripmetern där var lite lagom dyr :p 3500:- är lite väl saftigt ^^

    Annars var sidan toppen!

    #283276

    Köp en Ivanko Supergripper, ställbar i 45 lägen från 64 lbs till 345 lbs.
    Då kan du mäta med ca +-5lbs nogrannhet.

    #283277
    Aegistance wrote:
    För övrigt:
    Hur många reps med 1an borde man göra för att kunna ta 2an?
    Tar 22 reps med 1an och klarar inte 2an än :P Tips för att kunna träna upp till 2an utan CoC 1.5?

    Mvh Chris

    Det handlar inte om hur många reps du kan ta med 1an innan du kan stänga 2an, personligen kör jag 10reps med 1an men är bara 3mm från att stänga 2an. Gör du några underarms övningar på gymmet eller kör du bara CoC?

    Tips när det kommer till 2an är att du hjälper till att stänga den helt, sen sakta men säkert släpper efter. Funkar klockrent för mig.

    #283278
    Buse wrote:
    Det handlar inte om hur många reps du kan ta med 1an innan du kan stänga 2an, personligen kör jag 10reps med 1an men är bara 3mm från att stänga 2an. Gör du några underarms övningar på gymmet eller kör du bara CoC?

    Tips när det kommer till 2an är att du hjälper till att stänga den helt, sen sakta men säkert släpper efter. Funkar klockrent för mig.

    Ah ne har märkt att det inte är så.. Kör endast CoC som underarms träning just för tillfället.. Började mest på skoj för att klara 1an, för min mors man körde lite, sen har jag bara fortsatt .. Det kanske hade varit lättare om man hade beställt CoC 1.5 istället för att hoppa direkt från CoC#1 till 2an.. Men ska testa köra lite underarms träning så får jag se ifall de ger lite improvement :)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.