Gym i Karlstad

Home Forums Styrkehörnan Gym i Karlstad

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #55938
    #236337

    Vart i Karlstad ska man träna? Flyttar dit om ca tre veckor och behöver tips på bra gym.

    Kak borde ha bra med fria vikter och hantlar? finns det något mer gym som är värt att prova?

    #236338

    Kör på BTB. Där kan man träna när som helst på dygnet och bra utbud. Kolla in hemsidan som jag inte får länka till här.

    #236339

    Åfan, vart skall du bo? Annars måste jag nog säga KAK.

    #236340
    Magnus Larsson wrote:
    Åfan, vart skall du bo? Annars måste jag nog säga KAK.

    Färjestad tror jag det hörde till, 1,7 km från KAK enligt hitta :)

    Det blir KAK men det brukar vara skönt att ha nåt att variera med också.

    #236341

    KAK är grymt, riktigt drömgym. Värmde upp i deras gym på J-SM, fanns typ 5 ER-ställningar och nu tror jag dom har riktigt tunga hantlar också.

    #236342

    Japp KAK är fint. Efter vad jag förstår är det fortfarande trevlig stämning där också.

    Det var länge sedan jag bodde i Karlstad: det var på tiden innan SATS etablerade sig, och till den kedjan går man ju inte så gärna. Eller i varje fall inte jag, såvida inga andra alternativ finns alt. närheten har betydelse (vilket det iofs kan ha och då är det bättre än inget). De har tydligen öppnat ett gym på Färjestad nära arenan har jag hört?

    I övrigt finns nämnda BTB. KMTI på Våxnäs, Pulse mfl. har jag testat men det är rena motionärsgym. Det fanns något nyöppnat ställe på Orrholmen också men jag minns inte namnet.

    #236343

    Vill du köra med utrustning så finns det nog bara KAK…:)

    Mån/ons/fre hittar du styrkelyftarna igång där.
    Från Färjestad cyklar du till KAK på fem minuter.

    Nu finns hantlar upp till 71 kg.

    mvh
    the_PL_man

    #236344

    vad ær du ute efter?
    skulle sæga som såhær och har provat næstan alla gym i Karlstad.
    KAK-grymt gym om du ær ute efter styrkelyft och liknande,+ før priset. – på sommaren ær det på tok før varmt då det ligger i en kællare
    SATS Færjestad-bra cardio gym
    SATS Centrum-ett av dom bættre SATS som finns med frivikter upp till 80kg om jag inte minns fel. -priser/øppetider
    BTB-Bæsta gym i Karlstad om du ær ute efter muskelbygge + før øppetider (trænar dær sjælv nær jag ær hemma):up:
    CTC-Blandat gym med ok utr, ligger på kronoparken

    #236345
    Magnus Larsson wrote:
    Japp KAK är fint. Efter vad jag förstår är det fortfarande trevlig stämning där också.

    Det var länge sedan jag bodde i Karlstad: det var på tiden innan SATS etablerade sig, och till den kedjan går man ju inte så gärna. Eller i varje fall inte jag, såvida inga andra alternativ finns alt. närheten har betydelse (vilket det iofs kan ha och då är det bättre än inget). De har tydligen öppnat ett gym på Färjestad nära arenan har jag hört?

    I övrigt finns nämnda BTB. KMTI på Våxnäs, Pulse mfl. har jag testat men det är rena motionärsgym. Det fanns något nyöppnat ställe på Orrholmen också men jag minns inte namnet.

    Ja, SATS går ju bort direkt :)

    the_PL_man wrote:
    Vill du köra med utrustning så finns det nog bara KAK…:)

    Mån/ons/fre hittar du styrkelyftarna igång där.
    Från Färjestad cyklar du till KAK på fem minuter.

    Nu finns hantlar upp till 71 kg.

    mvh
    the_PL_man

    Bara ryggen blir bra så åker nog utrustningen på. Är dags att börja nu om man ska ha nån chans på SM..

    Henrik Lindh wrote:
    vad ær du ute efter?
    skulle sæga som såhær och har provat næstan alla gym i Karlstad.
    KAK-grymt gym om du ær ute efter styrkelyft och liknande,+ før priset. – på sommaren ær det på tok før varmt då det ligger i en kællare
    SATS Færjestad-bra cardio gym
    SATS Centrum-ett av dom bættre SATS som finns med frivikter upp till 80kg om jag inte minns fel. -priser/øppetider
    BTB-Bæsta gym i Karlstad om du ær ute efter muskelbygge + før øppetider (trænar dær sjælv nær jag ær hemma):up:
    CTC-Blandat gym med ok utr, ligger på kronoparken

    Tack för svaret. Nu har man ju en ganska klar bild om hur det ser ut :)

    #236346
    T.sundin wrote:
    Bara ryggen blir bra så åker nog utrustningen på. Är dags att börja nu om man ska ha nån chans på SM..

    Vi har en reverse hyper…. :)

    #236347
    the_PL_man wrote:
    Vi har en reverse hyper…. :)

    Grymt :up:

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.