Han vinner Arnold Strongman Classic 2012!

Home Forums Styrkehörnan Han vinner Arnold Strongman Classic 2012!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author
    Posts
  • #271959

    Här är en artikel på vem MAXstyrka tror kommer att vinna Arnold Strongman Classic 2012:

    [http://maxstyrka.se/2012/02/han-vinner-arnold-strongman-classic-2012/]

    Vem tror ni vinner?

    #56577
    #271960

    Hur kan du sätta Derek Poundstone och Brian Shaw framför Zavickas? Det är marklyft och pressgrenar, och Derek är bra på press, men Z är bättre och Z är dessutom bättre på marklyft. Brian pressar väl inte i närheten av Z. Du har ju själv satt Z som favorit i 3 av 5 grenar.
    Mike Jenkins imponerade stort på mig i WSM 2011, men jag har inte sett mycket mer än så av honom.
    Min rad är
    1 Big Z
    2 Derek Poundstone
    3 Brian Shaw
    4 Mike Jenkins

    #271961

    Circus Dumbbell är inte Savickas starkaste pressgren. Stocken och marken lär han vinna, men jag tror att de andra lär ta igen en hel del poäng i Timber Carry. Sen så ska man ju heller inte pressa upp Apollons. Jag hade länge Savickas som tvåa och trea, men vi får se vad som händer. :-)

    #271962

    Jo, det är inte bara gamla stats som vinner, handlar ju om dagsform och sånt också. Men vinner inte Savickas så ska jag gå på ett aerobicspass! Sätter du emot:emo-thumb

    #271963

    Taget! ;-)

    #271964

    Nja vetifan! Brian är grym just nu! han vann väl WSM sist va?

    #271965

    Jo, men hela startfältet är ruggigt starkt. Och Savickas slog Brian i pressmomenten och marklyft på WSM. Savickas brukar heller inte nöja sig med att konstatera att han är sämre i vissa grenar, tvärtom brukar han se till att vinna den grenen som gått sämre på nästkommande stora tävling. Så bli inte förvånad om han vinner även frame carry.

    #271966

    Jo, så kanske är fallet.
    Ska bli spännande och kul i alla fall så.

    #271967

    Jag hoppas på att Poundstone tar hem det. Men det blir nog jäkligt jämt mellan han och Big Z

    #271968

    Brian har vunnit allt han har ställt upp i sedan WSM 2010 (då han kom tvåa) om jag inye missminner mig. Jenkins har visat sig vara en av världens absolut bästa, och får han bara fart på marklyftandet som han ligger efter med så lär han vinna det mesta. Derek ser bättre ut än någonsin, och om han inte känner av ryggen kan han bli riktigt farlig.
    Savickas är alltid med i toppen om han är hel, men statistiken talar emot honom just nu.

    #271969
    Nanderöd wrote:
    Jo, det är inte bara gamla stats som vinner, handlar ju om dagsform och sånt också. Men vinner inte Savickas så ska jag gå på ett aerobicspass! Sätter du emot:emo-thumb

    Nu ser jag fram emot bildbevis från ditt arobicspass! :pop:

    [http://maxstyrka.se/2012/03/mike-jenkins-vann-arnold-strongman-classic-2012/]

    Om Brian Shaw inte hade skadat sig i den första grenen hade det förmodligen blivit en amerikansk trippel. ;)

    #271970

    Det kommer. Det som såg så bra ut efter marklyftet.

    #271971

    Han är en ny stjärna Mike Jenkins imponerande. Slog Zavickas i stocklyft otroligt. Zavickas är som vanligt brutalt stark men sista året har han tappat genom att ha några dåliga grenar vilket gör att han tappar viktiga poäng för att vinna tävlingar.

    Zavickas har ju världens starkaste axlar hans appolon och stock är ju nästan rena råpressar inge vidare teknik som vissa har. Men han har svårt för enarms hantelpress om man jämför med andra i eliten men det är en övning där det är mycket teknik.

    #271972

    Han är en fantastisk man Jenkins. Jag såg det på youtubeklippen från WSM 2011, han kommer nog att bli en dominant inom sporten.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.