Kombinera styrketräning med OL

Home Forums Styrkehörnan Kombinera styrketräning med OL

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #50297
    #120841

    Hej!

    Har nu kört en längre tid med Ryck och Vändningar och undrar hur ni lyftare här på forumet hade programmerat ihop om man som jag gillar att köra både och?

    Har i några år följt Wendlers rekommendationer att köra OL innan Böj/mark. Tycker dock att hans progression är lite för långsam för OL.

    Har kikat lite på denna variant av Pendlay:

    Quote:
    Monday (push)
    squat- ramp up over a period of 4 weeks, deload 5th week
    bench- ramp up over a period of 4 weeks, deload 5th week
    bench accessory stuff (usually heavy dips, low rep stuff)

    Tuesday (pull)
    Olympic lifts
    Pull Ups for max reps (try to get more each week)
    Maybe throw in kroc rows if i have the time/energy

    Thursday (push)
    front squat- ramp up for 4 weeks, deload 5th week
    Push press- following same %’s as my bench program
    accessory stuff for military press (higher rep stuff this day, usually more bodybuilding oriented, 8-12 reps)

    Saturday (pull)
    Joe Mills 20/20 program for the olympic lifts
    Start with 70% of best snatch, do 5 singles. Add 5kg, do 5 more singles. Add 2.5kg, do 5 more singles. Then add 2.5kg every single after that, all the way up to 20 reps. Rest 5-10 minutes and repeat for C/J
    After this I like to do heavy weighted pullups as my CNS is really ramped up and banging out heavy pullups feels easy. Usually 3-4 sets of 5 reps with the heaviest weight I can get

    Har inga tävlingstankar utan tycker bara att det är jäkligt kul att klämma in lite tyngdlyftning!

    #120842

    En kombination av styrketräning och OL är också nåt jag har tänkt på. Dock har jag aldrig gett mig in på OL-träning och har inte tekniken ännu. Ska ta tag i det nu för det verkar vara grymt bra träning

    #120843

    Ja och framförallt rolig!

    #120844

    Tycker det fungerar alldeles utmärkt att köra ryck, sittvändningar och ryckböj som uppvärming inför gympasset. Det behöver inte vara några tunga vikter, men själva momenten får nervsystemet att tagga till så att kroppen är mer förprogrammerad på vad den ska göra sen.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.