Mindre viktiga muskelgrupper?

Home Forums Styrkehörnan Mindre viktiga muskelgrupper?

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #51346
    #124063

    Jag undrar om det är viktigt att träna vader, underarmar, nacke och rotatorcuffarna (vad är det ens?)

    #124064

    Vad är ditt mål med träningen?

    #124065

    Viktigt för vad?

    Och varför inte bara söka här eller googla på rotatorcuff om du inte vet vad det är?

    #124066

    Vill du se ut som en discobyggare med dåliga axlar samt osymmetriska armar så kör på
    Det :)

    #124067
    rinse wrote:
    Vad är ditt mål med träningen?

    Mitt mål är att bygga muskler och träna samt komplettera så många muskelgrupper som möjligt om det är nödvändigt för ett bättre resultat.

    #124068
    Johannes-S wrote:
    Viktigt för vad?

    Och varför inte bara söka här eller googla på rotatorcuff om du inte vet vad det är?

    Kanske formulerade mig dåligt men angånde om det är viktigt är frågan mer om det är viktigt för det hela resultat i sig när man ska bygga muskler eller om det inte har någon större betydelse då man tex kanske får me dom i resterande muskelgrupper endå.

    Har även sökt på google och tittat på ett par videos men vet inte exakt vad det är som tränas ser ut som nån form av underarmar eller något liknande. Har du svaret kan du ju bara förklara de i stället för att slösa din tid på att förklara vart jag kan söka det.

    #124069
    StrongmanBlomster wrote:
    Vill du se ut som en discobyggare med dåliga axlar samt osymmetriska armar så kör på
    Det :)

    Skulle uppskatta om du gav information i stället för att spela sarkastisk då alla inte har tränar i hundra år utan snarare är jag nybörjare mer eller mindre.

    #124070
    Lavezzi wrote:
    Kanske formulerade mig dåligt men angånde om det är viktigt är frågan mer om det är viktigt för det hela resultat i sig när man ska bygga muskler eller om det inte har någon större betydelse då man tex kanske får me dom i resterande muskelgrupper endå.

    Har även sökt på google och tittat på ett par videos men vet inte exakt vad det är som tränas ser ut som nån form av underarmar eller något liknande. Har du svaret kan du ju bara förklara de i stället för att slösa din tid på att förklara vart jag kan söka det.

    vader = vill du ha stora vader så träna dom, de kommer inte med spec mkt i andra övningar

    underarmar = för vissa behöver man inte träna underarmarna sperat, andra behöver det (har med teknik mm att göra=

    nacke = om man kör tunga marklyft och frivändningar behövs det nog inte separat träning i form av shrugs

    rotatorkuffar = för starka och skadefria axlar.

    #124071
    Lavezzi wrote:
    Kanske formulerade mig dåligt men angånde om det är viktigt är frågan mer om det är viktigt för det hela resultat i sig när man ska bygga muskler eller om det inte har någon större betydelse då man tex kanske får me dom i resterande muskelgrupper endå.

    Har även sökt på google och tittat på ett par videos men vet inte exakt vad det är som tränas ser ut som nån form av underarmar eller något liknande. Har du svaret kan du ju bara förklara de i stället för att slösa din tid på att förklara vart jag kan söka det.

    mysglenn skrev bra saker :up:

    Rotatorcuffen är samlingsnamn för några mindre muskler som bl a stabiliserar axelleden. Att träna dessa är en självklarhet för mig iallafall.

    #124072

    sedan är tråden skapad i delforumet för strongman, styrkelyft och tynglyftning, så vid en första anbilck kan man tro att du frågar om dessa muskler är viktiga för dessa ”sporter” eller om du bara undrar generellt?

    #124073

    Kanske postade i fel forum/tråd men den här lät som det lämpligaste, hur som helst tack för information alla det uppskattas verkligen.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.