Öka i bänkpress. Sätta upp mål

Home Forums Styrkehörnan Öka i bänkpress. Sätta upp mål

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #77950
    #676836

    Tja!

    Jag är 19 år och väger 85 kilo, 186cm lång. Vid denna tiden förra året tog jag 90kg i bänk och satte jag upp ett mål att ta 100kg innan nyår vilket jag också klarade med marginal.
    Jag slutade tyvärr träna i mars men har hållt igång rätt bra sen dess med löpträning, lite styrka och tungt byggarbete. Ingen soffpotatis här inte.
    Idag började jag på gymmet igen och tog fortfarande 100 altså ingen försämring på ett halvår. Vad är ett realistiskt mål för nyår resp sommaren?
    Jag tränar givetvis hela kroppen men bänkpressen är roligast att mäta.

    Vilket proteinpulver/tillskott skall jag äta?
    Förut åt jag Twinlab triple whey fuel efter varje pass, hoppas det finns nått bättre.

    Tack!

    #676837

    sök, finns en tråd ngr rubriker under tror jag…

    #676838

    sök på öka i bänkpress vetja:emo-thumb

    #676839

    Förresten, efter träning tycker jag du ska dricka gainer.
    Om vilken sort som passar dig bäst hittar du nog på en tråd under kosttillskott.

    #676840
    Johansson wrote:
    Tja!

    Vilket proteinpulver/tillskott skall jag äta?
    Förut åt jag Twinlab triple whey fuel efter varje pass, hoppas det finns nått bättre.

    Tack!

    För maximal återhämtning efter träning sägs de ju att en blandning av protein och kolhydrater med betoning på kolhydrater kan vara en bra ide. De finns en drös med pulver med kolhydrat och proteinblandningar.

    Jag tycker att om man skall tillskotta så skall man tillskotta gött! Jag tillskottar endast efter träning eftersom de är ett enkelt sätt att relativt fort och billigt få i sig något efter passet när jag inte orkar/hinner laga mat. Men de ska vara gött! Jag har hittat pulver Jag tycker är gött Weider mega mass 4000 chokladsmak (haha, töntigt namn, jag vet, men de har ju förfan nästan alla dom där) om man blandar den med Lite vatten alltså så den blir tjockflytande så smakar den som chokladkakesmet.

    Krov med mos

    #676841
    Johansson wrote:
    Vilket proteinpulver/tillskott skall jag äta?
    Förut åt jag Twinlab triple whey fuel efter varje pass, hoppas det finns nått bättre.

    Bättre och bättre..

    Whey betyder vassle och allt vassleproteinpulver är likadant. Det finns billigare varianter än Twinlabs, och de fungerar på precis samma sätt.

    #676842

    140 tills sommaren;)

    #676843
    Damir_T wrote:
    140 tills sommaren;)

    Yeah aight! lite önskesiffror? :P

    Köpt Star nutritions Gainer pro, som jag kör direkt efter träningen och tri-matrix före träningen.
    Jag kör 1-4 reps så tungt jag kan 4-6 set och siktar på 3 pass vecka. Hoppas det ger något.
    Försöker också äta mkt, lunchen idag blev 4 stekta ägg, 2burkar stekt tonfisk 1 paket 140g bacon och en halv lök, synd at jag var hungrig igen efter 2h

    #676844
    Johansson wrote:
    Yeah aight! lite önskesiffror? :P

    Köpt Star nutritions Gainer pro, som jag kör direkt efter träningen och tri-matrix före träningen.
    Jag kör 1-4 reps så tungt jag kan 4-6 set och siktar på 3 pass vecka. Hoppas det ger något.
    Försöker också äta mkt, lunchen idag blev 4 stekta ägg, 2burkar stekt tonfisk 1 paket 140g bacon och en halv lök, synd at jag var hungrig igen efter 2h

    Om du vill få dig maximalt med näring skulle jag nog föreslå lite mer kolhydrater. Går ner lättare.

    #676845

    Hmm, jag lånar din tråd lite och bumpar den. Jag är typ lika lång som du, dock tyngre och något starkare. Det jag undrar är, om jag skulle ha samma förutsättningar, dvs att ha 130 som mål till nästa sommar, hur fan ska jag lägga upp bröstträningen? nej, jag hittar inget specifikt om HUR när jag söker:P

    är det ett tyngre och ett lättare pass i veckan som gäller eller?

    MVH
    Tomas

    #676846

    I guess… Hatar dock tålamod, ett jälva påfund:P

    Hade gjärna sett att det fanns någon söt genväg genom mirakelschemat gt3000 eller något i den stilen;) hah

    MVH

    #676847

    Jag har kört Ed Coan 12 week bench press routine, och ökat grymt bra.
    Från att maxa 110 kg, till i Måndags en lätt 2×2 på 117 kg.
    Nu på Måndag gäller det…….Maxning målet är 125!!

    Sporrad som jag blev så kör jag nu Coan/Phillipi 10 week Deadlift Routine med målet att maxa 220-230 kg.
    i onsdags körde jag 2×2/197,5 och sen 5×3/165 tre rundor!! in alles 15 set.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.