Reppa tills du failar

Home Forums Styrkehörnan Reppa tills du failar

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #72079
    #571451

    Jag har alltid varit mycket för högreppare, dock på senare tid har det blivit mindre av den varan men här är ett klipp på mig, för liiite mer än 2 år sedan då jag körde bröstpress. Jag ska uppriktigt säga att jag inte minns om det var 37.5kg hantlar eller 40kg hantlar, men något av dom är det, men vi kan utgå ifrån att det är 37.5kg hantlar så slipper det bli eventuellt gnäll i tråden lol. Vet inte om prestationen är direkt bra men det duger väl för att träna rent, oavsett rank på prestationen så bjuder jag på en träningsfilm vilket inte är fy skam! P.s Jag tror det ska vara prick 40 reps. Utförandet kan ni ju alltid kommentera med om ni så vill! :(

    (Vet, hantlarna ser sneseglade ut men jag är inne i det s.k ”lilla” rummet på gymmet LOL)

    [http://www.youtube.com/watch?v=P4SS5MASK5s&fmt=18]

    #571452

    starkt!
    Men varför halva reps?

    #571453
    Pepz wrote:
    starkt!
    Men varför halva reps?

    Ja du menar ”halva” på väg upp eller vad man nu kallar det. För att jag ser ingen anledning till att köra HELA vägen upp eftersom det är ett s.k ”viloläge” där uppe, ville bevara pumpet i bröstet som bildades vilket blev rätt starkt.

    #571454
    CLEANMACHINE wrote:
    Ja du menar ”halva” på väg upp eller vad man nu kallar det. För att jag ser ingen anledning till att köra HELA vägen upp eftersom det är ett s.k ”viloläge” där uppe, ville bevara pumpet i bröstet som bildades vilket blev rätt starkt.

    Viloläget tillkommer väl om du låser armbågarna i toppläget, vilket åtminstone jag inte tycker är detsamma som att köra hela rörelsemomentet.

    ontopic så kan jag inte se klippet ifrån där jag sitter nu, så då får man passa på att vara en besserwisser och inte kommentera själva klippet i sig. :)

    #571455
    jwallin wrote:
    Viloläget tillkommer väl om du låser armbågarna i toppläget, vilket åtminstone jag inte tycker är detsamma som att köra hela rörelsemomentet.

    ontopic så kan jag inte se klippet ifrån där jag sitter nu, så då får man passa på att vara en besserwisser och inte kommentera själva klippet i sig. :)

    Japps det stämmer! Men jag kan inte hålla med om att jag kör halvor, man ser från olika vinklar, även precis bakifrån… Oavsett det TAR i pattarna! :(

    #571456

    Jag skulle säga att för att räknas som 40 godkända reps så bör alla repetitioner vara i full rörelsebana med lock out men för övrigt har jag inget problem med att du kör så kallade halvor. Jag själv kör ofta lätta bröstpressar på liknande sätt och när jag kör axelpressar går jag aldrig hela vägen upp då jag tycker endast triceps jobbar i toppläget. 40 reps är hur som helst mycket även om du nu körde så kallade halvor. kör hårt Mvh/Fortress

    #571457
    Fortress wrote:
    Jag skulle säga att för att räknas som 40 godkända reps så bör alla repetitioner vara i full rörelsebana med lock out men för övrigt har jag inget problem med att du kör så kallade halvor. Jag själv kör ofta lätta bröstpressar på liknande sätt och när jag kör axelpressar går jag aldrig hela vägen upp då jag tycker endast triceps jobbar i toppläget. 40 reps är hur som helst mycket även om du nu körde så kallade halvor. kör hårt Mvh/Fortress

    Det håller jag fullt & hållet med om ifall man nu då ska gå efter någon form utan tävlingsregler. Tack så mycket, ska försöka fortsätta med detta! Tänkte ta upp högreppare igen se om man kan köra fler denna gång, eller i någon annan övning med för den delen!

    #571458

    35 kgs hantlar

    cheers

    #571459

    det är ju trots allt den tunga halvan som utförs. bättre än om det är tvärtom som man brukar se många nybörjare göra.

    #571460

    Skål på dig med Moses! :(

    #571461

    moosecan: det där är 37kgs..

    Tycker att prestationen är grym!

    #571462
    CLEANMACHINE wrote:
    Ja du menar ”halva” på väg upp eller vad man nu kallar det. För att jag ser ingen anledning till att köra HELA vägen upp eftersom det är ett s.k ”viloläge” där uppe, ville bevara pumpet i bröstet som bildades vilket blev rätt starkt.

    Man får iofs bättre pump om man rycker till i övre läget och kör hela vägen.
    Jag orkar bra många fler reps i bänken när jag köra ”halva” och bra tempo än hela reps.

    Men vill inte ta ifrån dig din prestation. Det är ändå starkt jobbat. :up:
    Själv är man stark men taskig uthållighet.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.