Starkast i förhållande till egen kroppsvikt på forumet!?

Home Forums Styrkehörnan Starkast i förhållande till egen kroppsvikt på forumet!?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 58 total)
  • Author
    Posts
  • #435836

    ingen definition om hur en korrekt knäböj ska gå till märker jag. tror många anser sig böja rätt mkt, men ska det va korrekt ska det vara ass too the grass dvs en tydligt vinkel under 90 grader i knäleden för att bli godkänd.

    KV ca 95 kg OBS detta var många år sedan. kör absolut inte så tungt längre eftersom jag inte är lika stark, hahahaha.

    bänk 175, med dödsföraktet hängande över mig dvs jag lyfte på ren rädsla.
    mark 265 , gjorde vid tillfället 10or på 200 utan bälte, strumpor eller vattenflaska.
    böj 200 med bälte, stumpor och t-shirt

    #435837
    Reyky wrote:
    ingen definition om hur en korrekt knäböj ska gå till märker jag. tror många anser sig böja rätt mkt, men ska det va korrekt ska det vara ass too the grass dvs en tydligt vinkel under 90 grader i knäleden för att bli godkänd.

    De som ligger på ”låga” vikter och anser sig ta mer än de gör (inte för att jag förstår hur du vet att de överdriver, vilket de kanske inte alls gör) får gärna säga sig ta lite mer än de gör, såvida inga mytomaner kommer och hävdar att de tar dubbelt så mycket än de faktiskt gör.

    De som ligger högst här inne är jag helt övertygad om att de kör fullböjar, och tydlig vinkel är inte alls nödvändig för att jag ska tycka att det är okej, även om jag gör det själv, att koppla ur massa muskler för att komma långt under parallell när man inte ska tävla är inte så värst effektivt.

    Edit: vem fan bryr sig om böj förresten, alla vet att det är mark och bänk som är ”the shit” ;)

    #435838
    bsoj wrote:
    Morgonvikt ca 86kg

    Knäböj utan bälte atg: 9x190kg. Med bälte 3x240kg
    Lutbänk ca 45 grader med fristång: 170kg+
    Chins: 5xkv+60kg. På kv 30st på ett ungefär. Brukar sluta där när jag reppar ur mig. Fast då är jag trött, så jag gör nog inte många mer.
    Hammercurls biceps med hantlar: 8x51kg
    Latsdrag smalt grepp: 5x180kg
    Sittande militärpressar med stång: 2x130kg
    Hantelrodd: 5x132kg/arm

    Kan inte köra vanlig bänk pga slitage i axel. Marklyft kör jag inte så ofta. Kör stående från dubbla gummi 25 plattor utan bälte då och då. Men är inga resultat att skriva om egentligen. Som mest 3x220kg, 5x200kg.

    Hur ser du ut? För han på bilden väger inga 86kg inte=)

    #435839
    RikardJansson wrote:
    De som ligger på ”låga” vikter och anser sig ta mer än de gör (inte för att jag förstår hur du vet att de överdriver, vilket de kanske inte alls gör) får gärna säga sig ta lite mer än de gör, såvida inga mytomaner kommer och hävdar att de tar dubbelt så mycket än de faktiskt gör.

    De som ligger högst här inne är jag helt övertygad om att de kör fullböjar, och tydlig vinkel är inte alls nödvändig för att jag ska tycka att det är okej, även om jag gör det själv, att koppla ur massa muskler för att komma långt under parallell när man inte ska tävla är inte så värst effektivt.

    Edit: vem fan bryr sig om böj förresten, alla vet att det är mark och bänk som är ”the shit” ;)

    nu vet jag inte hur länge du befunnit dig i träningsdjungeln, men jag kan säga att under mina år på gym runt om i detta avlånga land har jag sett en uppsjö av olika stilar när det kommer till the big three. min mening var absolut inte att kalla folk här på lögnare. har för lite belägg för det, men det råder en viss missuppfatting om vad som är godkänt. enligt vissa skulle jag isf böja 300 kg lätt eftersom det i princip innebär att jag endast stegar ut. eller bänka 250 kg genom att studsa stången på bröstet och sedan skjuta upp häcken i taket, skrika allt jag kan och sedan bara se jävligt cool ut. till sist så utförs ett korrekt marklyft genom att du startar med stången på golvet!!!!!! inte mitt i böjracket för att sedan ha pallat upp med 25-plattor så det istället blir ett kronlyft.

    ganska relevant när det kommer till att bestämma ditt RM eller hur…

    ps. utför du din knäböj rätt behöver du inte släppa en massa gas eller muskler utan du har full kontroll på vikten både ner och upp. kan du inte det då kör du för tungt ds.

    #435840
    Reyky wrote:
    nu vet jag inte hur länge du befunnit dig i träningsdjungeln, men jag kan säga att under mina år på gym runt om i detta avlånga land har jag sett en uppsjö av olika stilar när det kommer till the big three. min mening var absolut inte att kalla folk här på lögnare. har för lite belägg för det, men det råder en viss missuppfatting om vad som är godkänt. enligt vissa skulle jag isf böja 300 kg lätt eftersom det i princip innebär att jag endast stegar ut. eller bänka 250 kg genom att studsa stången på bröstet och sedan skjuta upp häcken i taket, skrika allt jag kan och sedan bara se jävligt cool ut. till sist så utförs ett korrekt marklyft genom att du startar med stången på golvet!!!!!! inte mitt i böjracket för att sedan ha pallat upp med 25-plattor så det istället blir ett kronlyft.

    ganska relevant när det kommer till att bestämma ditt RM eller hur…

    ps. utför du din knäböj rätt behöver du inte släppa en massa gas eller muskler utan du har full kontroll på vikten både ner och upp. kan du inte det då kör du för tungt ds.

    Förstår, och håller med, och därför tycker jag just såhär i ett internet-forum att det är vettigare att lyssna på folks RM i mark och bänk, då det är mycket troligare att det är ett godkänt lyft. :)

    Sen att studsa 250 kg i bröstet … jag tänker inte testa, men gör det om du vill ;)

    #435841
    RikardJansson wrote:
    Förstår, och håller med, och därför tycker jag just såhär i ett internet-forum att det är vettigare att lyssna på folks RM i mark och bänk, då det är mycket troligare att det är ett godkänt lyft. :)

    Sen att studsa 250 kg i bröstet … jag tänker inte testa, men gör det om du vill ;)

    fint, då är vi ju överens.

    ang bänken så….klarar mig utan revbensfrakturer så jag står över :pop:

    #435842
    räven wrote:
    Hur ser du ut? För han på bilden väger inga 86kg inte=)

    Det är jag på bilen. Men där väger jag en bit över 100. 107-108 kanske. Bilden är nog 3 år gammal. Efter det så har jag under lång tid försökt att gå ner i vikt utan att tappa muskelmassa. Det har tagit tid men nu ligger jag på ca 86kg på morgonen och 11% kroppsfett enligt kalipermätning. Lite styrka har jag nog tappat på de stora övningarna men jämfört med kroppsvikten så är det betydligt bättre förhållande nu iaf. Framförallt har man tappat lite stabilitet tror jag. När jag vägde 105-110kg så kunde jag köra halv eller kvartsböj på 350kg med bälte, nu orkar jag nog knappt gå ut med det. Men däremot så kan jag reppa djupa böj på i princip samma vikt. Är 10-15kg skillnad bara skulle jag gissa.

    #435843

    68kg
    Bänkpress 85kg*6
    Marklyft 160kg*1 alt 120kg*6
    Knäböj 120kg*5
    Dips kv*36 alt kv+50kg*1

    #435844
    alexhallgren wrote:
    Dips kv*36 alt kv+50kg*1

    Grymma dips där :emo-thumb

    #435845

    KV Morgon: 62-63 Kg
    Bänkpress gårdagens pass 105 Kg RAW.
    Nytt personbästa :|

    #435846
    Baronpanda wrote:
    Grymma dips där :emo-thumb

    beror återigen på hur djupa dom är. blev själv förvånad när jag tävlade i AF och fick hälften av min reps bortdömda för dom va inte tillräckligt djupa….ett minst sagt jobbigt uppvaknande :pop:

    #435847
    Baronpanda wrote:
    Grymma dips där :emo-thumb
    Reyky wrote:
    beror återigen på hur djupa dom är. blev själv förvånad när jag tävlade i AF och fick hälften av min reps bortdömda för dom va inte tillräckligt djupa….ett minst sagt jobbigt uppvaknande :pop:

    Tack för berömet, jag suger åt mig :)

    Och ja, visst har det mycket att göra med djup och även hur snabbt jag genomför dem. Så vitt jag vet är speciellt mina tunga dips korrekt genomförda. När jag högreppar, blir tekniken säkert lite lidande 😮

    #435848

    Förbättrade marken idag…4 år sen det begav sig (= vikter över 200kg)
    iaf,
    Morgonvikt idag: 101kg
    Marklyft idag: 280kg, relativt lätt. Inga tveksamheter. 300kg ska upp nästa marklyftspass…
    Bänkpress: 3*180kg
    Knäböj: 6*200kg
    Allt RAW, böjen så djupt det går.

    #435849
    storcc wrote:
    Förbättrade marken idag…4 år sen det begav sig (= vikter över 200kg)
    iaf,
    Morgonvikt idag: 101kg
    Marklyft idag: 280kg, relativt lätt. Inga tveksamheter. 300kg ska upp nästa marklyftspass…
    Bänkpress: 3*180kg
    Knäböj: 6*200kg
    Allt RAW, böjen så djupt det går.

    MONSTER

    Har du gjort 1rm på bänk?

    Btw hur länge ha du tränat?

    #435850
    BigSyke wrote:
    MONSTER

    Har du gjort 1rm på bänk?

    Btw hur länge ha du tränat?

    190kg har jag fått upp en gång, men bara en gång så den räknar jag inte, haha…
    Första gången på gym var jag ca 16 år, runt 24år satsade jag för att tävla (först då jag började äta). Men seriöst tränande i snart 4 år.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 58 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.