Fitness Five 2010: kval Sundsvall, Västerås, Kristianstad, Ystad och final Åhus

Home Forums Tävlingar och Events Fitness Five 2010: kval Sundsvall, Västerås, Kristianstad, Ystad och final Åhus

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #66176
    #469249

    Från [http://www.facebook.com/group.php?gid=53622558825&ref=ts Facebook-gruppen för Fitness Five]:

    Quote:
    FitnessFive 2010 tar form. Självklart blir det en sprakande tävling även i år med en massa nyheter. Deltävlingarna kommer hållas i Sundsvall – Västerås – Kristianstad – Ystad och final i ÅHUS! Datum kommer under nästa vecka.
    #469250

    Kändes onödigt att skapa en tråd för en fråga så jag ställer den här: Invägningen till fitness five hur fungerar den? Väger man in på exempelvis 80.4kg, innebär det att man kör bänkpress på 80kg eller 82.5kg?

    #469251
    Classe wrote:
    Kändes onödigt att skapa en tråd för en fråga så jag ställer den här: Invägningen till fitness five hur fungerar den? Väger man in på exempelvis 80.4kg, innebär det att man kör bänkpress på 80kg eller 82.5kg?

    Om du har Facebook-konto kan du ställa frågan direkt till arrangören på länken i första inlägget i tråden. Annars dimper det nog ned svar vad det lider även här…

    #469252

    För den senaste infon

    [http://www.fitnessfive.se http://www.fitnessfive.se]

    #469253
    Classe wrote:
    Kändes onödigt att skapa en tråd för en fråga så jag ställer den här: Invägningen till fitness five hur fungerar den? Väger man in på exempelvis 80.4kg, innebär det att man kör bänkpress på 80kg eller 82.5kg?

    Hej Classe,
    Det finns ingen skriven regel för detta. Det beror på vad arrangören har som lägsta viktskiva.

    Det viktigaste är att det blir lika för alla på en tävling.

    #469254

    När och var i västerås kommer tävlingen gå av stapeln?

    mvh

    #469255
    stenis wrote:
    När och var i västerås kommer tävlingen gå av stapeln?

    Plats: Stora scen fiskartorget. Från [http://www.fitnessfive.se/uploads/file/T%C3%A4vlingsPM%20V%C3%A4ster%C3%A5s.pdf]

    #469256
    Magnus Branzén wrote:
    Plats: Stora scen fiskartorget. Från [http://www.fitnessfive.se/uploads/file/T%C3%A4vlingsPM%20V%C3%A4ster%C3%A5s.pdf]

    Tack för den Magnus :up:

    #469257

    Bra tävlingar i Västerås, bara några förslag
    bättre uppdatering mellan varje gren hur ställningen är mellan de tävlande, kanske en whiteboard eller dylikt, så att man som publik kan följa med mera.

    Jämnare domarinsatser, en hel del bicepscurl som vilades mot låren där atleten ifråga satt i en halvsittande ställning mot ryggstödet,
    var det tricepsdips eller bröstdips som man skulle göra? det var en hel del av den senare varianten,

    Bra kamp mellan de tävlande ända in till sista repset,
    Härligt att se denna tävling, skulle vara lite oftare bara, kul att se att en av de tyngsta Ako vann, det är en hel del kilo som han får förflytta under en sådan här tävling,
    Respekt till Er alla som deltog, mycket bra kämpat.

    #469258

    Domarinsatsen var ojämn ja. Några deltagare som hade fördel genom hela tävlingen

    #469259

    Kan bara hålla med. Kul tävling och bra startfält. Jag verkar alltså inte vara ensam om att ha reagerat på utförandet, framförallt dipsen samt chinsen. Man behöver se över detta, annars tror jag förtroendet för tävliingen kommer att sjunka rejält.

    Ändock vill jag ge all heder till Ako Rahim som enl mig hade det bästa utförandet och säkert hade kunnat klämma 10-15 reps till om han hade haft lite ”fulare” utförande.

    #469260

    Ja det var verkligen en trevlig dag, många tävlande och strålande solsken hela dagen. :up: Tråkigt dock att publiksiffran förblev så pass låg genom hela tävlingen, trodde faktiskt att det skulle dyka upp lite fler människor, då västerås ändå är en hyffsat stor stad samtidigt som det är så pass nära till huvudstaden. Men men, vi som var där hade kul i alla fall, vet att åtminstone jag och mina vänner hade det.

    Angående dömningen så var den som sagt ganska ojämn, det behöver striktas upp ganska så rejält för att tävlingen skall bli rättvis för alla deltagare, dömningen i chinsmomentet var på sina håll under all kritik och det tror jag arrangörerna vet om själva för det syntes på domarna att dom själva var osäkra på vad som gällde.

    Men tävlingen är ganska ny så lyckas man bara få till detta med dömningen så tror jag att fitness five kan växa sig väldigt stort i Sverige.

    Kul med tävling utomhus om vädret är bra, speciellt för publiken.

    mvh

    #469261

    Stor skillnad av det jag sett av deltävlingarna, när det gäller domarinsatsen, Ystad, Sundsvall bra, Västerås alldeles för snälla domare,
    men F5 är ju bara i början så det behövs väl en inkörningsperiod innan det blir bättre,

    #469262

    Tobias Jönsson Hörby Atletklubb vann kvalet i Kristianstad.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.