Frågetråden inför Alströmertrofen 2012!

Home Forums Tävlingar och Events Frågetråden inför Alströmertrofen 2012!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 52 total)
  • Author
    Posts
  • #205987

    Hej! Jag vill tävla i Alströmertrofén och har aldrig tävlat innan. Hur går jag till väga med anmälan osv?

    #55671
    #205988
    Orangutang wrote:
    Hej! Jag vill tävla i Alströmertrofén och har aldrig tävlat innan. Hur går jag till väga med anmälan osv?

    Kommer väl upp info på [www.trofen.se]

    #205989

    Ja som sagt, nytt år och snart dags för Alstömertrofen igen, närmare bestämt den 16 Juni 2012 som vanligt i Alingsås.
    Som vanligt brukar frågorna vara många och för att ingen vilseledande/felaktig info ska spridas så startar jag en frågetråd där det är fritt fram för alla att ställa frågor!

    Mvh Huvuddomaren

    #205990

    Vilka klasser är det? Syftar då på vikt

    #205991
    StrongmanBlomster wrote:
    Vilka klasser är det? Syftar då på vikt

    Alströmer har inga viktklasser alls utan de tävlande delas in i klasserna efter längd där vi strävar efter att få ungefär lika många tävlande i varje klass. På herrsidan (senior) brukar det betyda 3st klasser, lång. mellan och kort där brytpunkten de senaste åren för att komma i långa klassen legat runt +180cm. Vidare i dom andra klasserna gällande cbb så brukar det bli en klass med juniorer där åldersgränsen varierar år från år beroende på antalet tävlande. Tyvärr har det alltid varit sämre med det kvinnliga i cbb, sist var det endast en tjej med tyvärr!
    I BF har det väl hitills aldrig varit mer än två klasser, men i år hoppas vi på ännu fler tävlande så att vi kan köra tre klasser i BF.

    #205992

    Tanken är att jag ska vara med i Alströmer detta år, har givetvis ej tävlat förut, men undrar över CBB, läste om det på SKKF, är det 3 ronder som avslutas med fri posering?

    #205993

    Det kom en fråga på facebook:

    Quote:
    Måste man vara fyllda 18 år för att få delta?
    Jag fyller nämligen 18 först två månader efter tävlingen…
    #205994
    Magnus Branzén wrote:
    Det kom en fråga på facebook:
    Quote:
    Måste man vara fyllda 18 år för att få delta?
    Jag fyller nämligen 18 först två månader efter tävlingen…

    Ja, man måste vara 18 år för att tävla, enklast så för att slippa diskutioner om vem som är för ung för att tävla osv…..

    #205995
    StrongmanBlomster wrote:
    Tanken är att jag ska vara med i Alströmer detta år, har givetvis ej tävlat förut, men undrar över CBB, läste om det på SKKF, är det 3 ronder som avslutas med fri posering?

    Ronderna i cbb på Alströmer är följande.

    Rond1: Förbedömning

    Rond2. Fria programmet

    Rond3: Final

    Kan det vara så att det du menar med fri posering som avslutning är det som kallas posedown och som brukligen avslutar finalronden, allt för publiken:)

    #205996

    Är t-walken med på BF?

    #205997
    3se wrote:
    Är t-walken med på BF?

    Inte bestämt än men får jag som jag vill så svar ja!!
    Återkommer i denna fråga!

    #205998

    Det kan nog stämma att jag menade så ja:) tänkte på när man ska göra ”fria programmet” är det då man har 60 sek ensam på scenen med egen musik osv? :)

    #205999
    StrongmanBlomster wrote:
    Det kan nog stämma att jag menade så ja:) tänkte på när man ska göra ”fria programmet” är det då man har 60 sek ensam på scenen med egen musik osv? :)

    Svar ja:nod

    #206000

    kommer det vara hinderbana i athletic fitness?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 52 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.