Frågetråden inför nybörjartävlingen M.A.P. CAMP Pokalen 2009

Home Forums Tävlingar och Events Frågetråden inför nybörjartävlingen M.A.P. CAMP Pokalen 2009

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #71123
    #552040

    Det kanske inte förvånar någon men nu är det iaf officiellt att jag tackat ja till att vara huvuddomare även på M.A.P. CAMP Pokalen 2009

    Så samarbetet mellan tävlingarna fortsätter med förhoppningen att tävlingarna ska hjälpa varandra att bli ännu bättre och en önskan om att intresset för att tävla ökar hos alla er som tränar men inte tävlat än! Vi vill att ni ska våga att ta det där steget och ställa sig på scenen, och att ni gör det på någan av våra nybörjartävlingar:up:

    Så här kan ni ställa era frågor så ska vi försöka svara så fort vi hinner!
    När det gäller regelfrågor som rör själva tävlingsmomenten är det jag som har ansvaret och kommer att svara på era frågor i denna tråd!

    Men för enkelhetens skull så kör vi med samma regler på M.A.P. CAMP Pokalen som vi gör på Alströmertrofén och mer om dom finns att läsa i Alströmeravdelningen (se [http://forum.body.se/forumdisplay.php?f=210])!

    Fråga på nu

    Mvh Stefan

    #552041

    Får man delta i både BB och BF?

    #552042
    camilla wrote:
    Får man delta i både BB och BF?

    Sorry för det sena svaret, var tvungen att överlägga lite med Anders G först:whistle:

    Men svaret är……..att joovisst får ni det:up: som dom säger i norrland

    Men det blir en del förändringar jämnfört med vanlig BF pga att det inte ska kosta för mycket för er som tävlar(badräkt etc) och att vi ska hinna med allt tidsmässigt! Så nedan blir det som gäller för BF på M.A.P pokalen!!!!

    Regler för BF på M.A.P Camp pokalen
    Det kommer endast att bli en rond, en finalrond med valfri bikini(ej string), överdelen ska ha axelband och täcka mer än bröstvårtan! Valfria pumps så länge dom är heltäckande,med fri längd på klacken! Man får ha smink, håruppsättning och lite lagom med bling bling(ej piercing). Man får inte ha färg, olja eller glitter av något slag på kroppen, dock kan ni få ha lite glitter i håret inom rimliga gränser! Underlagskräm och sånt för ansiktet är tillåtet men inte för långt ner på halsen!Jag är nog oxå tveksam till lösnaglar då de kan kosta en del att göra! Vi kör en vanlig lineup med twistposeringar som brukligt är till lite soft musik:emo-thumb
    Ingen kommer heller upp på scenen utan mitt godkännande:nono:
    Jag förbehåller mig rätten att ändra på dessa regler igen, men allt ska vara klart i god tid till tävlingen!
    Frågor? Eller egna ideér och funderingar? Vädra dom här:)

    #552043

    Låter bra det Stefan. En rond räcker tycker jag med. Jag ser ingen mening med att göra samma sak tre gånger. ;)

    #552044

    Mycket funderingar angående färg och olja etc. Vi i Sundsvall kommer att godkänna att daltagarna använder brun utan sol, men ingen olja eller brunkräm! Brun utan sol användar men ca en vecka innan för att få mer lyster och en djupare färg!

    #552045

    Tävlingsförfarande BB herrar och damer M.A.P. Camp Pokalen 2009

    Rond 1:
    • Lineup med samtliga deltagare i varje klass. Början med front lineup och sedan 4 kvartsvarv: sida – bakifrån – sida – tillbaka till frontposition.
    • Obligatorisk posering med samtliga deltagare. 7 poseringar för herrar och 5 för damer (damer ingen lats – spread posering, se [www.skkf.org] för utförlig beskrivning under regelverk)
    • Särposeringar.

    Rond 2:
    • Fri posering i 90 sekunder (normalt 60 sek.)

    Rond 3:
    • Lineup + obligatorisk posering, alla deltagare, ingen särposering.
    • Posedown – prisutdelning

    Damer BF:

    Vi vill köra samma linje så långt som möjligt som Reino och Stefan kör på Ahströmmers trofén, så det blir enklast möjligast! Det blir en rond i bikini! Grejen är att få tveksamma/nybörjare att börja tävla!
    (har diskuterat detta med Stefan Henningson som är delaktig På Ahlströmmers trofén om hur de går tillväga)

    * valfri bikini med axelband och tyg som naturligtvis täcker bröstvårtorna.
    *valfri färg på bikinin.
    * Ingen string, alltså ska tyget i bikiniunderdelen i alla fall täcka en klar del av stjärten/gluteus.
    * glitter /”bling” är OK på bikinin, lagom glitter i håret, men inget på kroppen
    * valfria pumps så länge dom är heltäckande över fotryggen,med fri längd på klacken
    * piercing ska tas bort innan scenframträdandet men smycken är helt OK!:-)
    * ingen olja eller brunkräm, Not: Brun utan sol kan användas veckan innan för att få en djupare färg och fin lyster.
    * ronden sker med vridningar med musik i bakgrunden

    Välkomna!

    #552046

    Ett tillägg till ovanstående info vad gäller BODY fitness: Visst får ni ha lösnaglar!:-)

    Info till de tävlande om tider etc. kommer att skickas ut till alla när anmälningstiden gått ut! Detsamma gäller naturligtvis en komplett deltagarlista.

    Just nu är det några som hoppat av, men samtidigt har några tillkommit. Jag vet också att några ca 5 personer ligger och lurar i vassen angående att anmäla sig, men vill invänta sista anmälningsdag!;-)

    Lycka till allihopa, det ska bli kul det här!

    mvh
    Anders o Teo

    #552047

    Finns fotopass eller får man knäppa med systemkamera från läktaren?

    #552048
    Kebbie wrote:
    Finns fotopass eller får man knäppa med systemkamera från läktaren?

    Fotopass kommer nog inte att finnas och det är jag som har diktatorisk makt över dom bästa platserna längst fram!:| Så den som fjäskar mest för mig kommer således få en VIP-plats där fotografering är idealiskt, fria bars ingår;)

    Nädå, skämt åsido, jag är omutbar och det blir som på Alströmertrofén skulle jag tro!! Så fri fotografering gäller, även med objektiv stora som elefantsnablar[/b]. Vet att Lars Berglund ska vara lite officiell fotograf och Tomas Ivering ska väl oxå dit och fota!:up:
    Ps, tror inte att det finns nån läktare i lokalen:what:

    #552049

    Precis som Stefan nämner får alla naturligtvis fota och det finns ingen läktare.
    Tack Stefan!:up:

    #552050

    När slutar tävlingen?

    #552051
    nible wrote:
    När slutar tävlingen?

    Fråga Gud….

    #552052

    Det har jag gjort, men han svarade inte. Så därför frågar vi här. Det är så att vi har ett tåg att passa hem, så därför skulle det vara bra att veta huruvida det funkar med tiderna & så, yao know.

    #552053

    Kan ju samtidigt passa på att fråga om någon ska förbi Hudiksvall efter tävlingen så får ni gärna hojta till.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.