Och Domarna på Alströmertrofén 2009 är

Home Forums Tävlingar och Events Och Domarna på Alströmertrofén 2009 är

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #65261
    #453636

    Förutom mig som är Alströmertroféns allsmäktige och ständige huvuddomare försöker vi att till varje år mixa ihop en ny domarpanel av unga/gamla profiler inom sporten där inte bara tävlingsresultat är meriterande utan även personer som utmärker sig på andra sätt genom tex, ett brinnande intresse för sporten kombinerat med kunskap och personlighet, eller om man gjort andra extraordinära insatser för sporten som gör dom intressanta som domare för oss på Alströmer. Att sen få till en mix av passande personligheter kan vara lite knepigt ibland, fast i år är jag riktigt nöjd med vårt val av domare vars sammanlagda kunskaper och rutin inom sporten gjort dom till förebilder/idoler hos många personer som älskar och lever med sporten dagligen! När sen frågan ställs till de personer som vi tycker passar in på ovanstående kriterier om dom kan tänka sig att döma på Alströmertrofén känner de sig ofta hedrade av att bli utvalda och svarar ofta spontant att det vore en ära och svaret ett självklart ja!

    Så domarpanelen på Alströmertrofén 2009 ser ut på följande sätt och som brukligt är presenteras damerna först.

    Eller snarare damen, då hon som ensam kvinna i år axlar ansvaret som domare
    och hon heter Camilla Öhman. Sveriges okrönta prinsessa inom BB/BF har bla vunnit guld på Lucia och SM i BB men även i BF på MTGP 2008 knep hon guldet för att senare toppa året med tredjeplatsen på EM i BF 2008 som gick i Makedonien.

    Efter skönhet kommer ålder och här kommer en äldre man som hittat nyckeln till evig ungdom genom livslång träning och med en personlighet som av andra beskrivs med ord som ödmjuk och generös medans andra bara säger att den där Ingvar Larsson, han är en sån trevlig jävel att hälften varit nog. (och jag är den förste att hålla med)
    Som den mästare han är finns här ingen plats för hans meriter då han ändå enligt myten sägs vara ”Mannen som aldrig har förlorat” och han är även vid sidan av mig den ende vars namn kan återses varje år i denna domarkår.

    Näste man till rakning är en yngling som pga sviktande minne säger att de enda placeringarna han kommer ihåg är Lucia pokalen 1994 -80 1:a, SM 2002 -80 2:a och SM 2004 -85 1:a, för att i nästa mening komma ihåg att vi minsann hinkat öl ihop sommaren 1990, 1992 och 1993 vilket får mig att tvivla på mitt eget minne då jag inte har en aning om vem fan karln är, men att hinka öl var ett återkommande tema med nästa domare vid namn Peter Nilsson tvivlar jag inte en sekund på! Senast vi sågs var på Luciapokalen 1993 då jag kom 3:a i -80 vilket kanske var en orsak till att han bestämde sig för att tävla där ett år senare. Sagt och gjort, sen stod han där på Lucia 1994 efter sin ”Kamikaze diet” med segern i -80 och priset som bästa posör. Risken att vi kommer att ta upp ett kärt tema efter Alströmer känns ganska överhängande, eller t.o.m oundvilkigt.

    Tror inte någon har undgått näste herres framfart den senaste tiden! Att som förste man ta en Grand Slam genom segrar på DC -100 Lucia -100 och Lucia Pro gjorde han det omöjliga möjligt! Sagan om ”The Monster” har nog ändå bara börjat och att han redan Frontar senaste Body och totaldominerar innehållet på 8 sidor gör att framtiden för Eddie Jacobssons motståndare går en mörk tillvaro till mötes, ståendes i skuggan av ryggen som gud inte glömde.

    Nu till en man vars framgång på tävlingar lyst med sin frånvaro! Istället har han bevisat sin kunskap genom åren på forum och bloggar där han
    analyserat allas fysik in i minsta atom! Han är omtvistad och kontroversiell, han är älskad och hatad, han är Jonas Lundberg, och nu är det upp till bevis!

    Sist men inte minst så har vi en herre som alltid är aktuell på ett eller annat sätt! Tror inte det finns ett nummer av Body de senaste tio åren som saknar en bild av Jonas Kraenzmer.

    #453637

    Hej!

    Jag vill bara här och nu ”officiellt” passa på att gå ut och tacka för den stora äran att bli utvald att ingå i domarpanelen för Alströmertrofén 2009.

    Det är som sagt en stor ära, och jag är både stolt och glad att få möjlighet att bidraga med något till min gamla vän Reino Strand och hans Alströmertrofé…

    Mvh Jonas Kraenzmer.

    Ps Mä bäst alla… :D

    #453638

    Skönt att ha dommare som tävlat förr ! mycket bra:)

    #453639

    Väldigt kul med så framgångsrika byggare som domare!
    Då känns bedömningen riktigt proffessionell! Även om jag inte tvivlade på det innan. Men detta känns bara mer motiverande att komma in så bra som möjligt!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.