Posering

Home Forums Tävlingar och Events Posering

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #74060
    #586737

    Jag är lite nyfiken på hur många kan lägga ner år på att bygga upp en schysst fysik men inte spendera mer än en fikarast på att fundera på hur man ska presentera den.

    Nu har jag inte varit på många tävlingar så jag kan bara uttala mig om standarden på denna och jag tycker att det är trist att man inte lägger ner mer tid på den fria poseringen då man har chans att visa sin fysik från sin bästa sida.

    Samma gäller iofs på dom obligatoriska, flera verkar inte ha övat ngn längre tid.

    Undantag finns givetvis, flera av våra utländska tävlanden tyckte jag var snäppet vassare.

    Mvh Daniel

    #586738

    Du har ganska så kloka funderingar där. Att flera av de utländska gästerna var klart bättre på poseringen stämmer också. Det märks när man lagt tid och kraft på denna, helt klart. Utmärkta exempel på bra posering var norske Björn Vestrum Olsen och danskarna Lagermand och Phillipp. Sen var ju inte polackerna så dåliga heller.

    #586739

    Philipp var en fröjd för ögat… Fy fan. :up:

    #586740

    Är ju inte bara muskelmassan,helheten,symmetrin,formen som ofta dom dom utländska tävlande är gryma på. Utan även framhäva sin fysik till de aboslut bästa med utmärkt posering i båda fria program, och line poseringar o obligatoriska.

    #586741
    Janpeter Sangborn wrote:
    Du har ganska så kloka funderingar där. Att flera av de utländska gästerna var klart bättre på poseringen stämmer också. Det märks när man lagt tid och kraft på denna, helt klart. Utmärkta exempel på bra posering var norske Björn Vestrum Olsen och danskarna Lagermand och Phillipp. Sen var ju inte polackerna så dåliga heller.

    så du menar att vi Svenskar är dåliga på posera?då vill jag att du och dom andra här på forum som kan posera talar om för oss hur vi ska posera så vi kan oxå bli bra på det,tack

    #586742

    Peter? va tusan JP han stog som ett cykelställ vid dubbelbakifrån…

    Men han hade ett bra fritt program det är det inget snack om.
    Kul när de övar in bra program.

    Sen hade även Pierre och Henrik även bra fritt tycker jag.
    Men i mitt tycke för lite show under de fria, mest ballader o skit.
    men det där är ju en smak sak.

    Men att så många inte kan sätta obligatoriska är helt sjuk…Fy på er:O

    MVH
    FC

    #586743
    Pierre Chamoun wrote:
    så du menar att vi Svenskar är dåliga på posera?då vill jag att du och dom andra här på forum som kan posera talar om för oss hur vi ska posera så vi kan oxå bli bra på det,tack

    Självklart bidrar jag med det jag kan. Det är bara att höra av sig om du tror att du kan få något tips. Naturligtvis är inte alla svenskar dåliga posörer och inte heller är alla utländska jättebra heller. Även de har brister. Men icke desto mindre måste väl även du medge att det är förvånansvärt många på våra tävlingar som inte gjort läxan. Du har väl gjort läxan, så vitt jag kan bedöma så du behöver inte känna dig träffad.

    #586744
    Fredrik Carlsson wrote:
    Peter? va tusan JP han stog som ett cykelställ vid dubbelbakifrån…

    Men han hade ett bra fritt program det är det inget snack om.
    Kul när de övar in bra program.

    Sen hade även Pierre och Henrik även bra fritt tycker jag.
    Men i mitt tycke för lite show under de fria, mest ballader o skit.
    men det där är ju en smak sak.

    Men att så många inte kan sätta obligatoriska är helt sjuk…Fy på er:O

    MVH
    FC

    Jo, även Peter hade ju sina brister. Och just det obligatoriska är ju en icke obetydlig del av tävlingen, så att stå som ett cykelställ som du utrycker det kan ju kosta…

    #586745
    Janpeter Sangborn wrote:
    Självklart bidrar jag med det jag kan. Det är bara att höra av sig om du tror att du kan få något tips. Naturligtvis är inte alla svenskar dåliga posörer och inte heller är alla utländska jättebra heller. Även de har brister. Men icke desto mindre måste väl även du medge att det är förvånansvärt många på våra tävlingar som inte gjort läxan. Du har väl gjort läxan, så vitt jag kan bedöma så du behöver inte känna dig träffad.

    Det är klart jag känner mig träffad eftersom du nämde alla andra utlänska och inte en enda svensk vad tror du att man ska tro?eller har du bara svårt att ta våra namn i din mun!?det är synd att ni inte är stolta över oss svenska eliter som representerar sverige,jag kan säga så här att jag kommer aldrig sätta min fot på en svensk scen mer så ni behålla era duktiga utländska athleter,mvh P

    #586746
    Pierre Chamoun wrote:
    Det är klart jag känner mig träffad eftersom du nämde alla andra utlänska och inte en enda svensk vad tror du att man ska tro?eller har du bara svårt att ta våra namn i din mun!?det är synd att ni inte är stolta över oss svenska eliter som representerar sverige,jag kan säga så här att jag kommer aldrig sätta min fot på en svensk scen mer så ni behålla era duktiga utländska athleter,mvh P

    Tkr du överreagerar lite nu pierre, är väl ingen som sagt att just du är en dålig posör överhuvudtaget, men det utländska som nämnst ovan är helt enkelt ett snäpp bättre än många inhemska byggare när det kommer till poseringen! Tror det var menat mer som konstruktiv kritik!

    Kör hårt!

    #586747
    Pierre Chamoun wrote:
    Det är klart jag känner mig träffad eftersom du nämde alla andra utlänska och inte en enda svensk vad tror du att man ska tro?eller har du bara svårt att ta våra namn i din mun!?det är synd att ni inte är stolta över oss svenska eliter som representerar sverige,jag kan säga så här att jag kommer aldrig sätta min fot på en svensk scen mer så ni behålla era duktiga utländska athleter,mvh P

    Ditt fria var ett av dom bättre från Sveriges sida men inget som stod ut och inget man mindes efteråt. Istället för att sura över detta så kan du väl se detta som ngt som relativt enkelt kan åtgärdas och i sin tur kanske kan leda till bättre placeringar och definitivt mer minnesvärda framträdanden i framtiden.

    Dessutom vill jag tillägga att det är märkligt att du å ena sidan beklagar dig över konstruktiv kritik (som iofs inte ens riktats mot dig personligen) för att i nästa andetag kritisera domarna…det rimmar illa.

    Mvh Daniel

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.