Sweden Grand Prix 2010 är inställt…

Home Forums Tävlingar och Events Sweden Grand Prix 2010 är inställt…

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author
    Posts
  • #519675

    Det svenska kroppskulturförbundet SKKF har ett tråkigt besked på sin hemsida – [http://www.skkf.org/ 2010 års GP-tävling i Sverige är inställd]:

    Quote:
    SKKF har under noga överväganden beslutat att ställa in årets Grand Prix i Västerås. Tävlingen i år skulle innebära en ekonomisk risk, vilket vi inte är beredda att ta.

    Som tävlande kan man dock ansöka om att tävla utomlands i vår om man har lusten: Reykjavik GP är planerat att arrangeras 10 april, Sandefjord GP går i Norge 11 april, Oslo GP i Norge och WNT Fitness Classic i Finland arrangeras båda den 17 april.

    Om du vill tävla utomlands så måste du dels inneha giltig tävlingslicens samt erhålla sanktion från SKKF för att delta. [http://www.skkf.org/?articleId=16&lang=SE Formuläret ”Tävla utomlands” hos SKKF] är det du ska använda…

    #70247
    #519676

    Sjyst att komma med det efter höstens tävlingar då det verkar varit flera som sparat sig för våren..

    Trist!

    #519677

    …..

    #519678

    Kan starkt rekommendera Sandefjord om det är någon tröst för någon.. De har alla grenas (cbb för damer vet jag inte). Förra året kostade det inget att tävla där (ingen anmälningsavgift alltså).
    BRA ARRANGERAT
    ROLIG OCH ENGAGERAD PUBLIK.. GRYM STÄMMNING!!
    TREVLIGA MEDTÄVLANDEN OCH ARRANGÖRER

    Norge är ett dyrt land men söker man lite blir det inte så dyrt.. Jag och min vän/coach bodde i en privat stuga för 450 nok för en natt ( typ 550 sek). Inte farligt tycker jag.. Sen var det så för mig att jag kom vidare till overallen där jag i och för sig kom sist men jag fick 1000 nok i prispengar så min resa gick faktiskt lite plus (åkte ju smartbil o den drar inte mycket, hahaha). Nån som är sugen så kan vi ju dra ihop en minibuss med ett stort gäng. i så fall kan jag ta på mig att leta upp ett gruppboende = billigare!!

    Hoppas ni inte lägger ned era dieter utan satsar vidare på andra alternativ istället!

    Mvh Zebaztian

    #519679

    Trist!!!

    Nu får man planera om lite….:O

    #519680

    Grymt initiativ Zebaztian :)

    #519681
    Daniel Dehn wrote:
    Finns det ingen möjlighet för diskussion ens.
    Är det helt stängt för i år?
    Ingen möjlighet att få tag på privata investerare, eller företagsinvesteringar i arrangemanget för att kunna aktivera tävlingen igen?

    Frågan är givetvis ställd för att någon inom SKKF som är reggad här ska kunna ge lite info om det bara om det är möjligt.

    Det är precis det som några av förbundets ”marknadsjägare” gjort i några månader. Tyvärr måste man ibland inse fakta och släppa även det mest behjärtansvärda för att inte både sätta verksamheten i fara och bränna ut de kontakter som trots allt finns. Du får lita på att en grundlig analys av intäkter, kostnader, förväntat antal tävlande, förväntad publik, konkurrerande saker med mera är gjord. Inte minst har vi några GP:n att se tillbaks på och inget av dem har varit någon succé vad det gäller antal deltagare eller mängden publik. Det är nätt och jämnt att det gått ihop om ens det och då har det trots allt funnits en huvudsponsor, vilket det inte finns idag. Jag tror inte det ligger en intressent och lurar med en kasse pengar. Den vore i så fall uppspårad av Freddan och co.

    #519682
    Zebaztian wrote:
    Kan starkt rekommendera Sandefjord om det är någon tröst för någon.. De har alla grenas (cbb för damer vet jag inte). Förra året kostade det inget att tävla där (ingen anmälningsavgift alltså).
    BRA ARRANGERAT
    ROLIG OCH ENGAGERAD PUBLIK.. GRYM STÄMMNING!!
    TREVLIGA MEDTÄVLANDEN OCH ARRANGÖRER

    Norge är ett dyrt land men söker man lite blir det inte så dyrt.. Jag och min vän/coach bodde i en privat stuga för 450 nok för en natt ( typ 550 sek). Inte farligt tycker jag.. Sen var det så för mig att jag kom vidare till overallen där jag i och för sig kom sist men jag fick 1000 nok i prispengar så min resa gick faktiskt lite plus (åkte ju smartbil o den drar inte mycket, hahaha). Nån som är sugen så kan vi ju dra ihop en minibuss med ett stort gäng. i så fall kan jag ta på mig att leta upp ett gruppboende = billigare!!

    Hoppas ni inte lägger ned era dieter utan satsar vidare på andra alternativ istället!

    Mvh Zebaztian

    Här har vi en kille som kan tänka utanför lådan och inte grotta ner sig i livets förtretligheter!:up::up::up:

    Jag skulle absolut rekommendera alla som ändå är igång med diet och förberedelser att kolla lite på våra grannländers tävlingar. Jag vet att exempelvis Finland redan är igång med att försöka ge sina svenska gäster bästa möjliga mottagande! Beroende på var man bor och hur man kan ordna resa och sånt så behöver det inte bli så mycket dyrare att tävla i exempelvis Norge än i Sverige. I vissa fall kanske det rent av blir billigare. Plus att man får uppleva något som blir annorlunda än de svenska tävlingarna. Kanske inte bättre, kanske inte sämre, men definitivt annorlunda.

    #519683
    Janpeter Sangborn wrote:
    Jag skulle absolut rekommendera alla som ändå är igång med diet och förberedelser att kolla lite på våra grannländers tävlingar. Jag vet att exempelvis Finland redan är igång med att försöka ge sina svenska gäster bästa möjliga mottagande! Beroende på var man bor och hur man kan ordna resa och sånt så behöver det inte bli så mycket dyrare att tävla i exempelvis Norge än i Sverige. I vissa fall kanske det rent av blir billigare. Plus att man får uppleva något som blir annorlunda än de svenska tävlingarna. Kanske inte bättre, kanske inte sämre, men definitivt annorlunda.

    WNT Fitness Classic 2010: [http://forum.body.se/forumdisplay.php?f=295]

    Quote:
    IFBB Finland, BODY and WNT welcomes all the Swedish competitors to WNT Fitness Classic 2010 held in Helsinki Kulturhuset 17th April.

    No competition fee for Swedish competitors.

    #519684
    Magnus Branzén wrote:
    WNT Fitness Classic 2010: [http://forum.body.se/forumdisplay.php?f=295]

    Uppdaterat – svenska deltagare på WNT Fitness Classic får dessutom en natts gratis hotellvistelse (två tävlande per dubbelrum) på Hotel Cumulus Olympia (250 meter från tävlingsarenen)! Ta chansen att tävla utomlands!

    Quote:
    Swedish competitors will get one night FREE accomodation from Hotel Cumulus Olympia (two competitors per one double bed room).
    #519685

    Riktigt tråkigt :(

    #519686

    mysko att pengar finns i norge…snacka om att dryga sig med fattiga svenskar…”kom hit så pröjsar vi hotellet”…de är nordens pimpar!

    Ja, det är kul när folk ser möjligheter istället för att grotta ner sig…

    #519687
    rfb wrote:
    mysko att pengar finns i norge…snacka om att dryga sig med fattiga svenskar…”kom hit så pröjsar vi hotellet”…de är nordens pimpar!

    Finland var det ju :)

    #519688

    Fy vad trist att den tävlingen blev inställd, jag hade tänkt vara med ju! Men vet ni hur det fungerar om man som jag bor i Norge, men ska tävla för ett svenskt team? Ska jag ansöka om att tävla utomlands ändå då? För jag är ju inte en ”riktig norsk”.
    Ni kan komma och bo hos mej allihop, jag har plats, bor typ 1 mil söder om oslo:) ha ha!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.