Give it to me!

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #95864
    #1052530

    Hej allihopa!

    Är peppad på att få tips & råd från DIG eftersom jag inte har människor runt omkring mig som kan ge mig BRA feedback :

    Jag har lyft skrot & tränat sedan jag var 19 & befinner mig nu på ädla 25 år, så jag har byggt upp en stark & fin kropp jag är jäkligt stolt över :bb3:

    Det senaste året har jag sesongat i alperna, åkt bräda, klättrat, vandrat, rest & surfat & haft kul som sjutton, men eftersom jag inte bott på samma ställe en längre period har den rena styrketräningen blivit okontenuelig & därmed lidande…& jag har samlat på mig ett oönskat lager fett….

    Nu ska jag bo ett tag framöver i Oslo & tänkte kräma på rejält med träningen & komma i fin form.
    Vilket jag inte är nu, har dock aldrig varit starkare men aldrig någonsin så här ….eh ..ja… rund! (om man jämför med tidigare)
    Så nu jävlar är det dags !

    Jag är 162 & väger 60kg.
    Summasumarum jag vill gå ned i fett & hålla igång musklerna/ gå frammåt ligger på 8 – 12 reps.

    Jag har delat upp kroppen i 4 delar som jag tränar varje vecka:

    * Bröst, biceps & underarm
    * Framsida ben, vader & mage
    * Rygg, triceps, axlar
    * Baksida ben, vader, ländrygg & mage

    Benen ska tränar hårt inför kommande vintersäsong (många timmar i den vita snön med alptoppar som utsikt) & 30 min trappmaskin eller springa-ute efter överkroppspassen.

    Har ett rullande schema efter hur jag jobbar vilket är mkt okontenueligt… Ja, restaurangbranchen… :whistle:

    Utöver detta går jag morgonprommenad 60 min / jogging 20min 4 – 5 ggr/v & ett Yoga pass för att få lite stretch & smidighet i min stela kropp (hett tips till alla byggare!)

    En äterdag / v & en vilodag / v – är inte samma! & de tar jag utifrån hur jag mår & känner mig!

    Tycker DU det ser bra ut?
    Förändringar?
    Är det osmart att köra morgonprommenad samma dag som ben om jag vill bli starkare/ uthålligare / GRÖVRE om benen?
    Ätardag? Nödvändigt?

    Så till maten som är mitt stora problem, har trixat & testat hit & dit med allt möjligt. Ätit för mkt & för lite & inte allt híttat balans i hur mkt jag ska äta.
    Nu äter jag inga tillskott.

    En klassisk dag 1

    Frukost 1100 (efter morgon prom) 1dl yoghurt, 1dl frukt, 2 dl nötter, russin, solrosfrön, linfrön & branflakes, ett ägg KAFFE

    Mellanmål 1400 Omelett på två ägg, keso, en kokt potatis, grönsaker,1/2 burk tonfisk

    TRÄNING

    Middag 1700 Mat på jobbet – kött, fisk & potatis / ris ca 2 dl + grönsaker – svårt att specifisera!

    Kvällsmål runt 2200 En kycklingfilè, 2 dl bönor, kidney/kikärter & wokade grönsaker.

    Sova 0100…

    En klassisk dag 2

    0900 Frukost (ingen mp) Havregrynsgröt på 1 1/2 dl grym, en msk rårörd hjortron/lingon sylt 1dl skummetmelk & en smörgås som jag bakat = BRA BRÖD med köttpålägg & KAFFE

    1300 mellanmål En stor bit fisk, örret eller lax med grönsaker & 2 dl ris

    1700 Middag – Mat på jobet som ovan

    TRÄNING

    21-2300 (beroende på när jag tränar) en macka (MUMS) eller banan Köttfärsbiffar, 1dl bönor & 1dl kokta grönsaker

    GODNATT

    Vad tycks? Ser det bra ut? För mkt, för lite?
    Eftersom jag är jäkligt bra att laga mat varierar jag mkt, MEN detta är en modell…
    Gainer? Protein? Tillskott?

    Vill tillägga att jag gör allt för att undvika att räkna kalorier, energi, fett, protein, kolhydrat % & väga maten etfersom jag lätt halkar in i en osund spiral vad gäller mat…. har varit där förut & vill inte tillbax.

    Så GIVE IT TO ME! Vad tycker ni om mitt blivande upplägg?

    6758956789 kramar Andrea
    _________________
    Pura Vida

    #1052531

    Ja rent spontant skulle jag vilja föreslå mera protein.Bra för att både bygga muskler,känna mättnad och gå ner i fettvikt.Ett vassleisolat som mellanmål och ett kasein som kvällsdryck –
    kanske även i samband med ett Omega3 tillskott på kvällen?

    Och så undrar jag om du har en vilodag eller två mellan rygg o ländrygg?

    #1052532

    Hm… trevligt med snabbt svar! Hade en k

    #1052533
    outback_andy wrote:
    Hm… trevligt med snabbt svar! Hade en känsla av att jag käkade nog protein… – faktum är att detta är mkt mat för mig redan vid det här laget – orkar inte så mkt mer.. ha ha ! Men tyckar du jag ska lägga till eller byta ut mot kolhydrater?
    Kvällsdryck – menar du då innan jag lägger mig? Efter midnatt någongång? Låter iaf mkt bra! Uppskattas till 1000!

    Det är faktiskt olika, mkt beroende på hur jag jobbar & hur pass mkt träningverk jag har – vilket är ALLTID efter ett pass!

    Ha en riktigt fin jul! KRAM

    Jag är själv kock och vet hur jävla lätt det är att tro att man ätit mycket eftersom man står och går i mat dagarna i ända..
    Föreslår att du tar dej besväret att räkna ut kcalmängd och E% av protisarna för att se om du tror rätt.
    Och prottedrinkarna är guld värda för oss som har svårt för att äta rätt mängd energi från maten.men kvällsdryck menar jag precis innan tandborstningen, ja.
    Kör du hårt på rygg så tycker jag att du behöver låta den vila ordentligt mellan passen.Antingen kör du ländryggen tillsammans med rygg – eller byter pass om de kommer för tätt?

    trevlig helg på dej med!

    #1052534
    SheeBa wrote:
    Jag är själv kock och vet hur jävla lätt det är att tro att man ätit mycket eftersom man står och går i mat dagarna i ända..
    Föreslår att du tar dej besväret att räkna ut kcalmängd och E% av protisarna för att se om du tror rätt.
    Och prottedrinkarna är guld värda för oss som har svårt för att äta rätt mängd energi från maten.men kvällsdryck menar jag precis innan tandborstningen, ja.
    Kör du hårt på rygg så tycker jag att du behöver låta den vila ordentligt mellan passen.Antingen kör du ländryggen tillsammans med rygg – eller byter pass om de kommer för tätt?

    trevlig helg på dej med!

    THANX! Ska ändra lite på ryggträningen, hade faktiskt inte tänkt på det! Inser att jag nog måste ta mig besväret för att räkna up E% & KC mängd, har verkligen försökt att slippa det, men inser att det nog är värt det i långa loppet….
    Och med vad jag tror jag äter VS det jag eg äter stämmar nog bra, känns som jag alltid äter för mkt – och då menar jag kolhydrater, eftersom det är min stora rädsla… Protein i allra finaste form är lätta att få i sig på jobbet, öring, torsk, entrecote & hjort… MUMS Men visst kan det vara en idè att ta en protte innan törnrosa sömnen!

    Tycker du kolhydratintaget låter OK? Känns som, det mesta jag läser & lär mig om mat är basetat på killar, vilket krånglar till det betydligare… gäller att hitta en bra balans – som jag fortfarande letar efter…:)

    Fan, fattar inte hur jag ska få i mig all mat! Blir mätt så lätt & sällan hugrig…

    #1052535
    outback_andy wrote:
    THANX! Ska
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.