Lill-Erik´s försök att bli stark!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Lill-Erik´s försök att bli stark!

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #84073
    #827497

    Tjo!

    Har egentligen tränat nu i 2 månader och beslutar nu att lägga upp en träningsjournal, så här kommer Lite snabba fakta:

    Namn: Lill-Erik
    Ålder: 23
    Längd: 178 cm
    Vikt: 91 kg morgonvikt.

    Mål med träningen: Se hur stark jag kan bli helt enkelt :)

    Innan jag började träna så vägde jag ca 85 kg nånstans.
    Stats på vikter innan träning:

    Bänk: 100 kg
    Knäböj: Ehrm…50 x 8 reps? :)
    Mark: Ung och dum har man väll med ryggen som insats dragit upp 150 kg.

    Efter 2 mån:

    Bänk: 115
    Knäböj: Aldrig maxat men gör iaf 90 x 6 enkelt
    Mark: Tar de väldigt lugnt där och tränar på runt 100 kg (vill få in tekniken ordentligt)

    #827498

    Jag kör 3 dagars split

    Mån: Rygg&Biceps&baksida axlar.

    -Latsdrag 3 set 6-10 reps,
    -Rodd 3 set 6-10 reps
    -Bicepscurl med hantel på snebänk 4 set 6-10 reps
    -Baksida axel 3 set 6-10 reps

    Tis: Bröst&triceps&Axlar

    -Bänk 4 set 6 reps
    -Flyes 4 set 6 reps
    -Axelpress med hantlar 4 set 6 reps
    -Tricepspress i kabelmaskin 3 set 8 reps
    -Tricepspress dips i maskin 3 6 reps

    Tors: Ben & Ländrygg

    -Knäböj 3 set 6-8 reps
    -Benpresss 3 set 6 reps
    -Mark: 3 set 6 reps

    Lör: Underarmar&grepp&Rotatorcuff!

    -Brukar hugga tag i 2 par tunga hantlar och hålla tills fingrarna börjar släppa.
    -Underarmscurl 4 set med hantel
    -Brukar även köra med ett handtag längst upp i cablecrossen och en massa vikt på. Sedan bara stå och bryta på med handleden åt alla möjligt håll och kanter.

    Gillar att köra underarmar och grepp pga att jag håller på med den lilla lilla sporten armbrytning, fast den är på frammars :)

    #827499

    Jag gillar också att köra underarmsträning!:D Blir typ att man hänger på sig vikt runt midjan och hänger sig i chinsräcket hehe:) Lycka till med träningen!

    Sen kanske du ska lägga in marklyften på ryggdagen? Och lägga till typ utfall eller någon annan övning för låren på bendagen? Men funkar det för dig så:)

    #827500

    Macke89: Hm, jo det har du iofs rätt i. Fast jag kör mark under benpasset pga tiden, vill försöka hålla passen under en timme. Sen så brukar jag vara tokigt slut på efter måndagspassen utan att ha kört mark..

    Jag är inte alls så vidare kunnig inom det här med träning, fast jag är väll inte helt borta heller. Jag är glad för alla tips och förbättringar.

    En sak jag har fundera över sista tiden är strongman träning, hur ballt/roligt vore det inte att träna strongman grenar? Fast där sätter ju utrustningen stopp för planerna. Jag har ett stort intresse av strongman så det vore verkligen skoj att få testa på det. Fast nån savickas blir jag inte :p Jag är nöjd om jag kommer upp i hälften av vad han presterar..

    Det känns som att det också även väldigt funktionell styrka att träna så, bära saker osv. Är det någon som kanke vet av ritningar el dyl på utrustning man skulle kunna göra själv?

    #827501

    Bara som kuriosa. Varför heter du Lill-Erik? Något gammalt smeknamn från polarna på högstadietiden? 91 pannor fördelat på 178cm är ju inte så lite… :p

    Fina bänkresultat, bara att få in tekniken på mark så kommer du snart dra mycket mer.

    Lycka till!

    #827502

    herzman: Hehe, nä men det är en på jobbet som kallar mig lill-erik eftersom det finns 2 Erik och jag är den mindre..

    Blä och pust och stön för övrigt. Har gått och blivit sjuk också, då lär de inte bli ngn träning i veckan då. Köpte för övrigt en nintendo ds att underhålla mig med :P Rolig liten sak de där.

    /Erik

    #827503

    Har legat lågt på träningen en vecka nu pga sjukdom, har däremot byggt nya strongman grejjer som ni kan kolla på här:

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=13869]

    :)

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.