Linda satsar – Byggning & Marathon

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Linda satsar – Byggning & Marathon

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 151 total)
  • Author
    Posts
  • #1050338

    MAT[/b]

    Jag älskar verkligen mitt kostprogram ( ;) nej jag är inte galen). Detta skrev jag i min förra tråd strax innan jul:

    Det är många som har ifrågasatt att jag följer kostprogram när jag inte tävlar. När frågorna blir många är det lätt att börja tvivla på om man gör rätt. Jag har hållt upp i några veckor nu med att skriva program och att väga maten men jag trivs inte alls med detta.

    Mitt höga tempo i kombination med en lat personlighet gör att det inte fungerar att äta ”fritt” för mig. Målen blir färre och jag äter för lite protein och för mycket kolisar av ren bekvämlighet.

    Jag skulle aldrig drömma om att träna utan ett program och jag måste ha samma inställning till maten nu när jag tränar 10 tuffa pass i veckan. Jag är rädd att jag skadar mig eller blir sjuk om jag slarvar med maten.

    Så nu har jag suttit ner och funderat på hur jag ska skriva ett kost-schema som jag kan känna mig någolunda flexiber med.

    När mitt nya träningsprogram startar vecka 1 ska jag sköta min kost perfekt med mitt nyskrivna kostprogram som innehåller 4-6 förslag på rätter till varje mål. 6-8 mål om dagen. 2400-3000 kcal per dag.

    Men först är det jul och nyår med massvis av god mat som väntar

    Jag började i måndags med min matplan. Jag skriver kostschema varje kväll för dagen där på. Det är såååå skönt att veta precis vad man ska äta när det är dax. Ingen ångest för att man får i sig för lite här inte. Jag mår kanon och kommer rapportera dagsintaget här i tråden every day.

    [img=http://img275.imageshack.us/img275/7302/matschema9xi.jpg]

    #1050339

    Tjena hejsan!!

    Vilken härlig träningsdag du hade igår :up:

    Angående kostprogrammet tycker jag inte alls att det är konstigt att du använder dig av det, trots att du inte tävlar… ;) Jag trivs oxå bäst om jag har en plan att följa, och det är ju toppen att planera dagen innan vad man ska äta. Då slipper man fundera när man väl står där och är vrålhungrig ;)

    Tycker du är superduktig med både träning och kost, en förebild :worship:

    Ha en toppenbra dag!!

    #1050340
    Sara wrote:
    Tjena hejsan!!

    Vilken härlig träningsdag du hade igår :up:

    Angående kostprogrammet tycker jag inte alls att det är konstigt att du använder dig av det, trots att du inte tävlar… ;) Jag trivs oxå bäst om jag har en plan att följa, och det är ju toppen att planera dagen innan vad man ska äta. Då slipper man fundera när man väl står där och är vrålhungrig ;)

    Tycker du är superduktig med både träning och kost, en förebild :worship:

    Ha en toppenbra dag!!

    Godmorgon Sara,[/b]

    Alltid lika morgonpigg :yahoo: Har du en massa snö hos dig oxå? Här är det helt vitt. Blandade känslor :D

    Tack för din uppmuntarn 😮

    Ha super duper dag du oxå :emo-thumb

    Idag ska jag få lite efterlängtad massage så man är fit for fight till 2006 drar igång…

    #1050341

    Åhh Massage….Me want toooo :( :( :p ;)

    ha en bra dag girl!

    #1050342

    Hej hej!

    Vad duktig du är som planerar och grejar! Ska försöka bli lite bättre på det jag också..! :whistle:

    Ser att du äter linser, jag köpte hem ett paket såna igår, men har aldrig ätit såna förut, har du tips på kryddning? Eller smakar de gott som de är naturella?

    #1050343
    snusan wrote:
    Hej hej!

    Vad duktig du är som planerar och grejar! Ska försöka bli lite bättre på det jag också..! :whistle:

    Ser att du äter linser, jag köpte hem ett paket såna igår, men har aldrig ätit såna förut, har du tips på kryddning? Eller smakar de gott som de är naturella?

    Hej Snusan,[/b]

    Jag älskar att planera ;) A och O för att lyckas med sina uppsatta mål om man nu har sådana :D

    Linser är fin fin mat. Brukar mest äta röda linser. Jag bara kokar dem enligt paketens anvisningar. Linserna har god smak i sig själva så jag brukar inte krydda och är rätt dålig på att salta.

    Brukar äta linser istället för ris och pasta. Är även perfekt i soppor och grytor.

    Lycka till med matlagningen :emo-thumb

    [img=http://img466.imageshack.us/img466/2457/lunch14xl.jpg]Bönor är inte helt fel de heller :D Mmmmm…..

    #1050344
    Tess wrote:
    Åhh Massage….Me want toooo :( :( :p ;)

    ha en bra dag girl!

    Ja nu tar vi till alla knep för att kunna köra max när nya året börjat :D

    Kör på sten hårt nu Tess :emo-thumb Vi har mycket att se fram emot ;)

    Ha en riktigt bra dag du med. Kram

    #1050345

    Gomorrom Linda!
    Vilket fint kostprogram du har. Har du gjort mallen sj

    #1050346
    SheeBa wrote:
    Gomorrom Linda!
    Vilket fint kostprogram du har. Har du gjort mallen själv,eller har du kostprogram som är färdigt?

    Jag använder mej själv mycket av baljväxter, och röda linser brukar jag mixa till mos, ibland så brukar jag även grovhacka och blanda ner osaltade,torrrostade jordnötter och smaksätta med citron och salt. Perfekt att dippa grönsaker i!

    Gröna linser brukar jag blanda ner i en mix av antingen gurka och tomat med varierande kryddning – eller avocado och (soltorkade) tomater.

    Fortsatt good luck!

    Hej SheeBa,[/b]

    Vi måste ha tänkt på varandra samtidigt :D När jag hade skrivit i din tråd såg jag att du skrivit i min :emo-thumb

    Du är verkligen helt fantastisk på mat ;) Själv har jag inte sådan kunskap och fantasi men nu har jag fått lite bra tips. Tack!

    Jag har gjort mitt kostprogram själv i Excel och är en livlig besökare på Livsmedelsverkets sida :emo-thumb

    Må väl!

    #1050347
    LiMi wrote:
    Godmorgon Sara,[/b]

    Alltid lika morgonpigg :yahoo: Har du en massa snö hos dig oxå? Här är det helt vitt. Blandade känslor :D

    Idag ska jag få lite efterlängtad massage så man är fit for fight till 2006 drar igång…

    Jodå, det är en del snö här oxå…. Har oxå lite blandade känslor angående den… Det är väl OK så länge det är ett par minusgrader, då går det ju bra att cykla, springa och gå… Värre om det börjar töa, slaska och sen frysa på igen :

    Ha en skön massagestund!!

    #1050348
    LiMi wrote:
    Jag har gjort mitt kostprogram själv i Excel och är en livlig besökare på Livsmedelsverkets sida :emo-thumb

    Hi hi… Samma här :) Det tog sin lilla tid, men nu när det mesta är upplagt är det ju superlätt att använda. Så mycket enklare än de färdiga som finns tycker jag :up:

    #1050349

    Tack! Då ska jag koka dem enligt anvisningarna bara och se vad jag tycker! ;) Köpte hem dinkelris igår också och åt det igår, såå himla gott!!! ;)

    Jag har äntligen satt upp ett mål med min träning, måste ha mål, annars blir det inget för mig! 😮 Men målet är hemligt än så länge! ;)

    #1050350

    Torsdag 29 dec-05[/b]

    Det nya året närmar sig med stormsteg och man vill ju vara väl förberedd så jag tog och bokade en massage idag. Skönt blandat med smärta i klass med att föda barn skulle man kanske kunna sammanfatta den upplevelsen.

    Det är ju inte så bra att träna samma dag som man får en helkroppsmassage så jag tog och promenerade istället.

    MATSEDEL[/b]

    09:00 Havregrynsgröt (70g gryn) med 120g minikeso och 50g light sylt. 20g mandel och en kopp kaffe med 100g minimjölk.

    Atlas och jag tog en rask skogspromenad i snöstormen 1 timme 40 minuter ;)

    12:30 Andra halvan av gårdagens omelett. En skiva surt rågbröd (36g), en apelsin och en mugg grönt te med 100g minimjölk.

    Massage :(

    15:20 170g Cottage Cheese med 130g kidneybönor och 50g fullkornsris + kryddor

    Rehab Axel Övning 1 + 2 (1 timme)

    17:00 Ett äpple och 20g mandel

    Promenad elljusspåret 40 minuter

    18:30 200g kycklingfilé med lite sås gjord på sky+Kesella 1% och 180g haricot verts samt 90g röd paprika.

    20:30 En burk Kesella 1% med Fun Light.

    ca.22:00 Proteindrink gjord på 300g minimjölk och 30g pulver.

    Mat i siffror [/b] :nerd:
    Totalt 2455 kcal
    Protein 252g
    Fett 57g
    Kolhydrater 233g

    [img=http://img351.imageshack.us/img351/8941/pulka12vu.jpg]Värsta papa ratzi-bilden på mig och Altas när vi åker pulka

    #1050351

    Skönt med massage, i alla fall efteråt.. ;) Jag vill också åka pulka. Måste dra ut sambon i backen i helgen :p

    #1050352

    Vad har ni för massörer tjejer??!! ;) När jag får massage är det BARA njutning, ingen smärta ;)

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 151 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.