Mitt träningsschema – Respons?

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Mitt träningsschema – Respons?

  • This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #84540
    #850659

    Tänkte att jag kunde lägga upp mitt träningsschema här för att eventuellt få lite respons och konstruktiv kritik. Är rätt ny när det gäller strikta träningspass så det skulle vara roligt att höra vad ni mer erfarna byggare tycker om saken.

    Träningsschema

    Utgår från principen 4 dagar träning, 3 dagar vila in i mellan träningsdagarna.

    Har skapat ett 4-dagars schema och ett 3-dagars schema. Så de veckorna jag känner att tiden tryter och det kommer bli tungt på jobbet så kan jag med enkelhet bara ändra till mitt 3-dagars pass.

    4-dagars schema
    Dag 1: Bröst Vader
    Dag 2: Rygg Mage
    Dag 3: Ben Axlar
    Dag 4: Biceps Triceps

    3-dagars schema
    Dag 1: Bröst Triceps Mage
    Dag 2: Rygg Biceps Vader
    Dag 3: Ben Axlar

    Nyckelordet för min träning är strikt. Hellre strikt och förlora några kilo på stången än att veva runt och svinga som väderkvarn. Känns som att det ger mest effekt på mina muskler i alla fall. Om det är så att namnen på övningarna är korrekta vet jag inte men jag hoppas att det går att förstå ändå. Träningspassen som beskrivs nedan är huvudsakligen från mitt 4-dagars schema.

    Rygg:
    Chins 3×15
    Stående rodd med stång 3×10
    Sittande rodd i maskin 3×10
    Latsdrag 3×10

    Bröst:
    Bänkpress 10, 8, 6, 4
    Declinebänk (Incline) 3×8
    Hantelpress 3×8
    Cable Cross-over 2×10

    Ben:
    Benböj 4×10
    Benböj (fötter fram och smalt (smith)) 2×10
    Benspark 3×10
    Marklyft 3×10
    Bencurl 3×10

    Axlar:
    Sittande axelpress (i smith) 12, 10, 8, 8
    Sittande axelpress (fritt med hantlar) 2×8
    Sidolyft med hantlar 3×12
    Sidolyft med hantlar (Framåtlutad) 3×10
    Trapsdrag 2×12

    Biceps:
    Skivstångscurl (Ez-stång) 12, 10, 8, 6
    Hantelcurl 3×10
    Koncentrerad curl 3×10

    Triceps:
    Liggande Tricepspress 3×10
    Smalbänk 3×10
    Hantelsträck (bakom nacken) 3×8
    Pushdowns (hälften stång och häflten rep) 2×8, 2×6

    Mage:

    Crunches 3×30
    Maskincrunches 2×15
    Sneda crunches 2×30
    Benlyft 2×15

    Vader:
    Stående vadpress i maskin 3×15
    Sittande vadpress i smithmaskin 3×15

    Lägger inte upp hela mitt 3-dagars pass med risk för att inlägget blir för långt och ni somnar (om ni nu inte redan gjort det).

    Cardio:
    Jag har inget större behov av cardio eftersom kroppsfettprocenten snarare behöver öka istället för att minska (cardio innebär ju att jag bränner ännu mer kalorier och måste äta ännu mer) så de lilla jag kör är för att öka syresättningen i musklerna. Cardio inehåller promenader och kortare springturer.

    Så är det nu något du tycker är fel eller rätt också för den delen så säg gärna till. Är ju som sagt lite ny på området så lite ”bekräftelse” är ju aldrig fel. :)

    Så, shoot man shoot!

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.