Projekt ”Vacker naken”

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Projekt ”Vacker naken”

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #84604
    #851064

    Jaja, nu har man hängt här och kikat runt ett tag. Väldigt roligt att läsa andras träningsjournaler. Både nybörjare och avancerade med tävling som mål

    I morse när jag tittade mig i spegeln och insåg att jag börjar se ut som ”George Costanza” insåg jag att det är dags att göra något åt saken. Jag tänkte prova att slänga upp en egen journal, kanske blir det lättare att sköta träningen om man har ögonen på sig ? :)

    Vem är jag?

    Född -79 bosatt i Gävle. Arbetar skift som tekniker och tror att skiftgången kan vara en bidragande orsak till att träningen skötts sämre och sämre med åren.

    Jag är periodare och tränar bitvis väldigt intensivt, min målsättning är att få kontinuitet i träningen och göra det till en vana som ”back i the days”.

    Jag har lätt för att lägga på mig men tror att jag har ganska lätt för att gå ner också.

    Mina siffror

    Kortsiktigt mål: 90 kg på vågen

    Långsiktigt mål: Hålla mig kring 90 kg och naturligtvis det mål vi alla har ”Vara vacker naken” :)

    Längd: 186 cm
    Vikt: Har ingen våg men vägde mig för ett par veckor sedan och då visade den 98,8 kg. Ta siffran med en nypa salt.

    Träningsbakgrund:
    Har liksom många andra provat en massa olika sporter t.ex. karate, innebandy, jutsu, simning osv men bara på ”leknivå”. När jag var 18(ganska överviktig) entrade jag gymmet för första gången, det var hur kul som helst och jag körde på stenhårt i några år men sedan tyckte jag mig nästan bli fanatisk och försökte dra ner på träningen(synd kanske :) ). Jag anser att jag kan de flesta övningar och skulle väl inte klassa mig som en absolut nybörjare.

    Träning:

    Jag tänkte träna styrka 4 dagar i veckan och till en början köra ett förbränningspass på x-trainern i veckan. Dela kroppen på 50/50 verkar vara populärt nu så jag försöker väl med det och kör igenom 2ggr/vecka till att börja med. När det blir mindre kladdigt tänker jag lägga in nått löppass i veckan också. Nu nöjer jag mig med morgonpromenader de dagar tid finnes.

    Kost:

    Målsättningen är att äta var 3:e timme. Frukost+2 lagade mål mat om dagen därimellan mellanmål. 3 frukter och 3 grönsaker om dagen. Jag har verkar ha problem med Kvarg, magen pallar inte en burk om dagen så jag får väl försöka klara mig utan det.

    Tillskott:

    Proteinpulver(75%)
    Maltodextrin efter träningen
    Tänkte köpa fiskolja, glutamin och Krealkanyn eller vad det heter så snart jag kommit igång med träningen.

    Bilder

    Titta på ett avsnitt av Seinfeld, samma kroppsbyggnad som George.

    Kuriosa
    Har alltid varit fashinerad av Arnold, samlade på arnold-prylar när jag var yngre. Nu har jag bara ”Encyklopedia of modern bodybuilding” och en stor, fet blyertsmålning som pryder vardagsrummet kvar.

    Mina sämsta övningar har alltid varit bänkpress och chins. PB; Bänk=6×110, Chins=10x

    #851065

    Förkyld… eller vad man nu ska kalla det, slemmpropp i halsen iallafall.

    Idag blir det morgonpromenad eller eftermiddagspromenad kanske är den korrekta benämningen eftersom jag jobbat natt. Har precis maxxat mp3-spelaren med ett gammalt ”Petter” album och ska ge mig ut i finvädret.

    #851066

    Hejsan!

    Fy vad typiskt att du ska bli förkyld nu när du bestämt dig för att köra igång!

    Ta det nu lugnt så att du blir helt frisk istället för att riskera att du blir sjukare för att du inte kan hålla dig ifrån gymmet ( sån är jag, tyvärr).

    Får väl hälsa dig välkommen och se nu till att uppdatera din journal ofta, för hit ska jag och kika fler ggr!

    / Jenny

    #851067

    Thnx för tipset Jenny, följer nog ditt råd idag iallafall… Ganska kassa öppettider på gymet idag också.

    Morgonpromenad igår också, idag blir det kvällspromenad i det underbara vädret istället.

    Dagen skall ägnas åt ”förebyggande” arbete inför träningen, matlagning alltså.

    #851068

    Ligger hemma sjuk och ägnar mig åt trådlyft. Undrar hur det gått för några av er som har med ”morgonpromenad” i texten. Progress?

    #851069

    Bra ambition Foss!

    Jag tänkte flytta min journal från Kolozzeum hit i stället, men nu får jag nog fundera på ett annat namn för det är väldigt lika namnet på din. :)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.