Är styrketräning den enda sport man kan va sämre på efter 5 år ?

Home Forums Allmänt om gymträning Är styrketräning den enda sport man kan va sämre på efter 5 år ?

  • This topic is empty.
Viewing 2 posts - 16 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #571752
    Murmel wrote:
    Allt man kan tävla i är väl sport?

    Men man tävlar inte i styrketräning. Styrketräning är just träning, en träningsform som används i varenda idrott i stort sett.

    Allan nämner ett par men det är inte bara sporter där styrkan och muskelmassa i sig är det viktiga som tränar styrketräning. Friidrottare, fotbollsspelare, skidåkare, golfare som Tiger Woods och Annika Sörenstam har gjort prestationsökningar när de introducerat mer styrketräning t.ex. Dessutom är det en fantastiskt värdefull träningsform för kropp och hälsa, från litet barn fram till graven i stort sett.

    #571753

    Jag tror jag förstår vad trådskaparen menar med att allt är bara lite sådär lagom. Många vill ha lite utav den där kroppen man ser på Tv, i alla fall en gång under sin livstid. Och mitt svar och övertygelse ligger i kosten. Där har du nog ”felet”. I alla fall om du i övrigt tränar aktivt och rör på dig. Man kan tycka att man i allmänt vet vad som är bra att äta, och att man själv har full koll på hela kostkonceptet.

    Men jag personligen förstod inte riktigt hur pass mycket och hur ofta man faktiskt måste äta av saker och ting för att nå upp till de nivåer man bör ligga på. Jag hittade TrainersLab och gillade konceptet. Plitade ner det jag åt en ”vanlig bra dag” och insåg att jag inte alls åt så som jag borde göra för att nå dit jag ville. Trots en tidigare stark övertygelse om att jag åt ”bra”.

    Så prova dig fram där.

Viewing 2 posts - 16 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.