bästa axelövningen för FETA axlar

Home Forums Allmänt om gymträning bästa axelövningen för FETA axlar

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 31 through 37 (of 37 total)
  • Author
    Posts
  • #863549
    Degpekka wrote:
    Men tycker det är konstigt att du vågar köra knäböj med stången bakom nacken, som du förmodligen också har längre ner än vad du kommer i militärpressar och latsdrag. Den borde väl vara farlig för dig om någon?

    Det är inte helt bekvämt för axlarna mina, men jag belastar dem ju inte genom att pressa upp vikten.
    Japp, man ser lite olika på saker och ting och så är det ju bara.:emo-thumb

    #863550

    Lilja – ur biomekanisk synpunkt, hur menar du att bänkpress med smalt grepp belastar och bygger massa bättre än klassisk tricepspress? I smala bänkpressen använder du andra muskelgrupper för att orka lyfta mer vikt, i en ren sk frenchpress/tricepspress arbetar endast triceps och det är ju poängen.

    #863551

    ok hur är det nu, ja brukar köra i smith bakom nacken så långt ner ja kan men har på senare upplevt lite ont i axlarna när ja kör hantellyft åt sidan vilket jag aldrig erfarit förräns ja började med de superdjupa smithpressarna bakom nacken.

    Hur är det, ända ner lr inte?

    #863552
    Cerberus wrote:
    ok hur är det nu, ja brukar köra i smith bakom nacken så långt ner ja kan men har på senare upplevt lite ont i axlarna när ja kör hantellyft åt sidan vilket jag aldrig erfarit förräns ja började med de superdjupa smithpressarna bakom nacken.

    Hur är det, ända ner lr inte?

    Det beror på vem du väljer att lyssna till och vad din egen erfarenhet säger dig. Du har iaf förmodligen en irriterad supraspinatus.

    #863553
    Undefined wrote:
    Det beror på vem du väljer att lyssna till och vad din egen erfarenhet säger dig. Du har iaf förmodligen en irriterad supraspinatus.

    vad rekommenderar du? Var kan man läsa mer om rotatorcuffarna o deltoideus? Helst på nätet :D

    #863554

    Varför tränar du inte bara med alla övningarna istället för att fråga?

    #863555
    Cerberus wrote:
    vad rekommenderar du? Var kan man läsa mer om rotatorcuffarna o deltoideus? Helst på nätet :D

    Om du orkar läsa igenom alla posterna så ser du vad jag tycker. Vad andra tycker framgår också ;)

Viewing 7 posts - 31 through 37 (of 37 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.