Bra eller skit? schema ska bygga volym+styrka!

Home Forums Allmänt om gymträning Bra eller skit? schema ska bygga volym+styrka!

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 16 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #455162

    om jag nu skulle ändra schemat till att köra

    M Axlar,bröst,triceps, 2 övningar vardera
    T Rygg, Biceps rygg 2-3 övningar, biceps 2
    O Vila
    T Axlar, bröst, triceps 2 övningar vardera
    F Rygg, biceps rygg 2-3 övningar, biceps 1-2
    L Ben,Mage,nacke/traps
    S Vila

    Låter det som ett bättre schema?

    Eller fördrar ni Tex

    M Bröst
    T Rygg
    O Armar
    T Axlar
    F Ben
    L Vila
    S Vila

    ?

    #455163

    Varför vill du träna bröst och axlar två gånger i veckan, är du oerfaren så dela ner det på ett 3-split och träna 3-4 gånger i veckan istället för att köra ett 5-split.

    Som tidigare har ställt frågan. Varför vill du träna överkroppen så pass mycket?

    MVH // Uno

    #455164
    Uno wrote:
    Varför vill du träna bröst och axlar två gånger i veckan, är du oerfaren så dela ner det på ett 3-split och träna 3-4 gånger i veckan istället för att köra ett 5-split.

    Som tidigare har ställt frågan. Varför vill du träna överkroppen så pass mycket?

    MVH // Uno

    Det kan ju inte vara mycket att köra 4 övningar per muskelgrupp i veckan? förutom biceps som blir 3 övningar i veckan, Det är ju bara att det är uppdelat på 2 gånger. istället för att jag kör tex, 1 muskelgrupp åt gången då kör jag ju typ 4 övningar på den muskelgruppen sen blir det att vänta ca 1 vecka tills jag kör den igen? så då är det ju inte så mycket överkropp som det ser ut? blir ju bara att jag får träna dom 2 gånger i veckan istället för 4 grejer direkt ett pass.

    Annars lägger jag in ben då jag endast tänkt köra benböj och vader för tillfället.

    och då blir ju schemat,

    M Axlar,bröst,triceps, 2 övningar vardera
    T Rygg, Biceps, ben , 2 övningar vardera
    O Vila
    T Axlar, bröst, triceps 2 övningar vardera
    F Rygg, biceps, ben, 2 övningar vardera förutom biceps där det blir en.
    L vila
    S Vila

    Sen mage efter de pass jag har ork kvar att köra det.

    jag ska köra ben mer sen, och förtillfället inget alls, har brutit foten.

    Då blir det ju 4 övningar och 12 set per muskelgrupp i veckan

    Eller är det bättre att köra tex 4 övningar på en muskelgrupp en gång i veckan i tex ett 3 splits program , än att dela upp det på 2 gånger? blir ju lika många set i veckan i varje fall?

Viewing 3 posts - 16 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.