Dragremmar?

Home Forums Allmänt om gymträning Dragremmar?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • #467090

    Använder du remmar? Varör använder du remmar lr varför inte?

    #66105
    #467091

    Duogrip använder jag, mest för att det inte ska göra så ont i handen när jag kör tungalyft eller dragövningar.

    #467092

    Använde dragremmar ganska frekvent förut, vilket dessvärre gjorde mitt grepp väldigt dåligt och underarmarna svaga.
    Nu används det endast vid tunga roddövningar / tunga marklyft.

    #467093

    Använder dem varje gång jag tränar ryggen. När det blir för tungt för greppstyrkan.

    #467094

    Jag använder remmar när mitt grepp och mina underarmar inte räcker till. Dvs om jag tar slut i grepp och underarmar innan jag tar slut i ryggen. Men kör utan så länge det går.

    #467095

    Använder alltid dragremmar till ryggträningen även till annat ibland. Ska inte tävla i något allra minst där greppstyrka är avgörande. Slipper jag fokusera på greppet ger det avsedd muskelgrupp bättre resultat. Är trots detta hyfsat stark i greppet.

    #467096

    Använder ett par better bodies remmar till vissa övningar som ja tappar greppet av.

    #467097

    Jag använder aldrig remmar längre. Gjorde det förrut och märkte hur greppet blev svagt. Slutade med dem och märkte efter ett tag hur greppet blev bättre och bättre.

    #467098

    Lånar tråden lite någon som kan rekommendera ett par bra remmar??
    Som musiker vill man inte ha starkt grepp slöar ner fingrarna :(

    #467099

    Slutade med dragremmar för ett par år sedan. Eftersom jag är ute efter symmetri gör det att underarmarna hänger med bättre.

    #467100
    nocantdo wrote:
    Lånar tråden lite någon som kan rekommendera ett par bra remmar??
    Som musiker vill man inte ha starkt grepp slöar ner fingrarna :(

    Behöver inte bli slö och trög bara för att man blir starkare grövre. Är själv musiker spelar trummor gitarr bas sjunger. Jag är absolut inte mindre snabb jämfört med när jag var tunn och klen. Spelar mycket hårdrock också som kräver snabba händer och fötter.

    #467101

    förstår mig inte på hur man använder remmar i chins och sånt:(

    #467102
    Arnel Turcinhodzic wrote:
    förstår mig inte på hur man använder remmar i chins och sånt:(

    :(

    #467103

    använder alltid remmar vid rygg träning! mitt grepp har inte blivit svagare av de, å känns bättre med remmar så jag slipper slita på armarna mer än nödvändigt ;)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.