Dragremmar?

Home Forums Allmänt om gymträning Dragremmar?

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • #467104

    Tack för alla svar :emo-thumb Intressant

    finns ju så många olika åsikter om detta.. Jag själv har blivit rådd att använda remmar sen jag började träna, för att just koncentrera mej på den muskeln jag tränar.. men har nya råd och andra tankar och ska försöka vänja mej av vid dom.. Då jag är otroligt svag i underarmar.. och jag vill ju även va stark i dom.. kommer nog bli tufft att sjunka otroligt i vikt i början innan man kommer ikapp..:(
    men wtf de är la bara köra på, ska bli intressant och se hur lång tid de tar tills man är ikapp.. :)

    #467105

    Jag ser inget fel i att använda dragremmar när greppet börjar bli svagt, annars tjurar jag på utan dem. Jag har insett att jag aldrig kommer bli ”stor” eller att jag är så brydd så att jag måste ha separat underarmsträning bara för att jag kör med remmar. I´m too old for that shit.

    Men det vore bra om jag kom ihåg att ta med dem till gymmet. ;)

    #467106
    Snöret wrote:
    Tack för alla svar :emo-thumb Intressant

    finns ju så många olika åsikter om detta.. Jag själv har blivit rådd att använda remmar sen jag började träna, för att just koncentrera mej på den muskeln jag tränar.. men har nya råd och andra tankar och ska försöka vänja mej av vid dom.. Då jag är otroligt svag i underarmar.. och jag vill ju även va stark i dom.. kommer nog bli tufft att sjunka otroligt i vikt i början innan man kommer ikapp..:(
    men wtf de är la bara köra på, ska bli intressant och se hur lång tid de tar tills man är ikapp.. :)

    Träna underarmar och grepp separat så slipper du låta resten av träningen lida.

    #467107
    Glenn Spänn wrote:
    Träna underarmar och grepp separat så slipper du låta resten av träningen lida.

    Har faktiskt gjort de ett tag :) men har en polare som dragit sönder biceps fäste och blir ända lite avskräckt, han rådde mej att sluta med remmar.. och de vorre ju toppen att klara lyfta tungt utan remmar.. och så kanske jag kan använda remmar när jag tränat upp dom hyffsat så jag kan öka bättre.. Vid de tyngsta lyften.. oj blev lite rörigt.. hmm men tror du fattar min poäng :)

    #467108
    Snöret wrote:
    Har faktiskt gjort de ett tag :) men har en polare som dragit sönder biceps fäste och blir ända lite avskräckt, han rådde mej att sluta med remmar.. och de vorre ju toppen att klara lyfta tungt utan remmar.. och så kanske jag kan använda remmar när jag tränat upp dom hyffsat så jag kan öka bättre.. Vid de tyngsta lyften.. oj blev lite rörigt.. hmm men tror du fattar min poäng :)

    Förslag: Kör utan remmar fram till dina sista set, där använder du remmar för att kunna ta ut dig ordentligt. Kombinera detta med greppträning någon dag i veckan så kommer nog greppet utan att det behöver vara på bekostnad av övrig träning.

Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.