Effektivisera min träning! Frågor 180cm 68kg.

Home Forums Allmänt om gymträning Effektivisera min träning! Frågor 180cm 68kg.

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author
    Posts
  • #543128

    Hej!

    Kan börja med att berätta att jag sökt och läst det jag kan komma över i en vecka nu så inga kommentarer som uppmanar mig till att söka.

    Mål: Måsta gå upp i vikt, som vanligt är det viktigare mot sommaren. Vill ha en bra form som gör att jag trivs med mig själv samt att träningen får mig piggare.

    Bakgrund: Är 22år har gymmat till och från som de flesta med några månader i stöten. Har nu gymmat ett ca 2mån. Har nog en fruktansvärd ämnesomsättning, har inte rört mig sen sommaren förutom arbetet och har fortfarande ”sixpack” även fast jag äter en massa skit med 2l cola om dagen.

    Har aldrig vägt över 70kg vikten just nu är 67,8.

    Behöver hjälp med att se över mitt träningsschema och lägga upp vilka dagar vilka muskelgrupper skall tränas nu när man vill göra detta seriöst.

    Detta är övningarna jag vill jobba med, kom med förslag för att snabbt bygga massa. Magen har jag stora problem med, kan köra 50 situps utan att det känns så mycket cabelcrunches gillar jag bäst dock maxar jag vikten gymmet, 70kg. Tipps gällande magen mottages gjärna!

    Armar- Biceps

    Curls rak skivstång
    Hammercurl
    Hantelcurl

    Armar- Triceps

    Kickbacks
    puschdowns
    Triceppress bakom huvud dubbel fattning
    triangelarmhävningar- om det behövs.

    Axel

    Hantel sidan
    Hantelpress
    Axelpress i maskin
    Militärpress Framför kroppen.

    Bröst

    Flyers snedbänk
    Hantelpress rak
    Bröstpress i maskin
    Cabelcross

    Rygg

    Latsdrag
    Nedrerodd i maskin (ev vanlig rodd)
    pull ups
    en maskin man kan både köra brös och rygg, glömt bort namnet!

    Mage

    Chrunches i kabelmaskin
    Hängande benlyft
    Chrunches i maskin

    Ben

    Knäböj
    Benpress
    Benspark

    Jag vill träna 3-4gånger i veckan någon som har tips på vilka muskelgrupper som skall köra tillsammans?

    Har precis köpt gainer mass samt Pro 85 några tips på när dessa skall intas? Vilken före träning och vilken efter, innan läggdags osv?

    Hoppas på tips!

    vänligen,

    #70544
    #543129

    Hur äter du en normal dag?

    #543130

    Illa, har ett stressigt jobb där jag ibland inte hinner äta frukost innan telen ringer. Oftast ett mål om dagen bortsett från någon macka.

    Damen håller mig borta från fet mat så det blir mycket lax, kyckling osv.

    #543131

    Utan att du ser över kosten kommer du inte få vettiga resultat oavsett träningsupplägg

    #543132
    malawiglenn wrote:
    Kolla in detta:

    [http://forum.body.se/showpost.php?p=898814&postcount=2]

    Förutom mer proteinrik mat kan du ta proteindrink ca 30min innan gymmet och gainer direkt efter.. dumt att du köper tillskott innan du ens har börjat tränat…

    Har tränat i 2mån, ingenting i sig men det är inte bara något man stoppar i magen, för många har det också en psykologisk verkan. Nej jag behöver träna 3-4 dagar i veckan, tackar för ditt tips.

    #543133
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Utan att du ser över kosten kommer du inte få vettiga resultat oavsett träningsupplägg

    Det blir inte så mycket mer än 2-3 mål om dagen. Får hoppas det hjälper. Mer synpunkter/Tips?

    #543134

    Tack för din hjälp, tyvärr kommer jag köra efter något sånt här schema och de flesta är någorlunda basövningar? nja helt grön är jag inte tränat 4mån om året sedan 15år. Fosterfar driver eget gym dock vill jag ej ta hjälp av han längre.

    Jag har svårt att äta mycket och känner aldrig hunger, vilket gör att om jag har bråttom eller är stressad skiter i att äta.

    Har du några tips på magövningar som biter ordentligt?

    #543135

    Hur funkar magen?
    Känner du dig ofta uppblåst?
    Går du och skiter direkt du ätit, flera gånger per dag?

    Du kan klara dig bra på 3 måltider, men då måste dom vara näringstäta och genomtänkta

    #543136
    wallden66 wrote:
    Illa, har ett stressigt jobb där jag ibland inte hinner äta frukost innan telen ringer. Oftast ett mål om dagen bortsett från någon macka.

    Damen håller mig borta från fet mat så det blir mycket lax, kyckling osv.

    Hur tar du dig igenom dagen med endast ett mål? Måste vara förjävla jobbigt menar jag :

    #543137
    wallden66 wrote:
    Illa, har ett stressigt jobb där jag ibland inte hinner äta frukost innan telen ringer. Oftast ett mål om dagen bortsett från någon macka.

    Damen håller mig borta från fet mat så det blir mycket lax, kyckling osv.

    lax och kyckling = bra saker! :D

    Angående en rba magövning.. har du testat att köra sit-ups och hålla en vikt bakom huvudet eller så? jagmenar.. hålelr du en 20kilos-vikt bakom huvudet så måste det fan ta! Annars är du sjukt grym.

    #543138
    malawiglenn wrote:
    Du vill ha hjälp men du vill varken träna effektivt eller äta?… du är beyond help, lycka till :)

    Det har jag inte sagt att jag inte vill, så du menar att 3-4 dagar i veckan inte är ok?
    Jag tycker det inte är fel att göra så som jag gör, dock kanske inte det mest effektiva i muskelbyggarsammanhang men jag tränar för att må bra och förhoppningsvis kunna se bättre ut.

    Vincent Qvarfordt: Nej inte uppblåst och skiter gör jag nog i snitt varannan dag.

    Tänker försöka köra 3 mål omdagen med lite gainer som mellanmål.

    Eloldinion: Jadu vissa dagar har det blivit så att man inte har ätit något förutom att dricka vaten eller cola, snus kommer man långt på. Känner inget direkt hungersug så ibland kan jag strunta i att äta om det blir mycket att göra, även fast jag vet att det är dumt.

    Min sambo däremot äter på samma tidpunkter varje dag och får hon dem inte då mår hon illa och blir tjurig, kändes som om jag åt ihjäl mig i början.

    #543139
    malawiglenn wrote:
    Kosten är viktigare än själva träningen om man ska få resultat :(

    Tror jag inte en sekund på.

    #543140
    Challemannen wrote:
    lax och kyckling = bra saker! :D

    Angående en rba magövning.. har du testat att köra sit-ups och hålla en vikt bakom huvudet eller så? jagmenar.. hålelr du en 20kilos-vikt bakom huvudet så måste det fan ta! Annars är du sjukt grym.

    Lax är grymt gott! Värre med kyckling:P

    Njae har försökt mig på det, tycker inte om det, vet inte varför känns bara konstigt men jag ska ge det ett ärligt försök och köra några sett med det. Testade det med en pilatesboll under mig igår och motoriken var inte hundra där.

    #543141
    wallden66 wrote:
    Tack för din hjälp, tyvärr kommer jag köra efter något sånt här schema och de flesta är någorlunda basövningar? nja helt grön är jag inte tränat 4mån om året sedan 15år. Fosterfar driver eget gym dock vill jag ej ta hjälp av han längre.

    Jag har svårt att äta mycket och känner aldrig hunger, vilket gör att om jag har bråttom eller är stressad skiter i att äta.

    Har du några tips på magövningar som biter ordentligt?

    Ok, en fråga. Hur kan du på allvar fråga om hjälp, när du får bra och konkreta tips så förkastar du dem med anledningen att du själv har koll och vet vad du gör för att du tränat i 15 år. Väger du 67kg och säger att du aldrig vägt över 70 kg, förutsatt att du inte är otroligt kortväxt eller amputerat båda benen, så kan du inte ha någon som helst koll på vad du gör. Min kära mor har nog ökat mer i vikt av att träna och äta mat, omedvetet.

    Jag tycker att du ska sluta tramsa med kickbacks och sådan skit och börja träna basövningar som gör att du stärker din kropp om det nu är det du vill göra. Kör ett upplägg som är uppdelat efter bänkpress, knäböj och marklyft. Fyll ut respektive pass med bröst-, ben, och ryggövningar och kör på ett rullande schema så ofta som du vill träna. Börja käka något vettigt. Så kommer du snart att få en kropp som du trivs med. Framför allt, ta av dig din ”kunskapsmössa” som bara du själv tycker att du besitter. Det låter som om du inte kan mycket om att träna, äta och må bra. Period.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.