Effektivisera min träning! Frågor 180cm 68kg.

Home Forums Allmänt om gymträning Effektivisera min träning! Frågor 180cm 68kg.

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • Author
    Posts
  • #543142
    malawiglenn wrote:
    180cm skulle visst karln vara enligt titeln på tråden.

    Ber om ursäkt, missade detta i min exaltation.

    #543143
    Benjamin Hering wrote:
    Ok, en fråga. Hur kan du på allvar fråga om hjälp, när du får bra och konkreta tips så förkastar du dem med anledningen att du själv har koll och vet vad du gör för att du tränat i 15 år. Väger du 67kg och säger att du aldrig vägt över 70 kg, förutsatt att du inte är otroligt kortväxt eller amputerat båda benen, så kan du inte ha någon som helst koll på vad du gör. Min kära mor har nog ökat mer i vikt av att träna och äta mat, omedvetet.

    Jag tycker att du ska sluta tramsa med kickbacks och sådan skit och börja träna basövningar som gör att du stärker din kropp om det nu är det du vill göra. Kör ett upplägg som är uppdelat efter bänkpress, knäböj och marklyft. Fyll ut respektive pass med bröst-, ben, och ryggövningar och kör på ett rullande schema så ofta som du vill träna. Börja käka något vettigt. Så kommer du snart att få en kropp som du trivs med. Framför allt, ta av dig din ”kunskapsmössa” som bara du själv tycker att du besitter. Det låter som om du inte kan mycket om att träna, äta och må bra. Period.

    :pop:

    #543144
    malawiglenn wrote:
    Det är ganska många som påstår det, här började det hända saker när jag åt bättre – tränade samma men började äta mer och bättre.

    Visst är det så att maten gör skillnad, men det viktigaste tror jag tveklöst är träningen. Bara kolla runt på forum, folk måste ha rätt timin med sin EAA och 30g kasein innan läggdags osv, men är ändå klena och ser ut som stickor. Felet ligger ju antagligen i träningen. Folk ska ”bulka” och käka 5000 kcal om dagen sen går dom till gymmet och kör kickbacks och pushdowns i 30 min och möjligtvis lite bänkpress, det är ju efterblivet. Träna på riktigt om man ska gå till gymmet, tunga basövningar och en rejäl mental inställning så lär det bli fart på grejerna. Att tillbringa sina pass i cable-crossen och leta efter ”kontakt” och pump ”pump” som det så fint kallas tycker jag är löjligt.

    #543145
    anders172 wrote:
    Visst är det så att maten gör skillnad, men det viktigaste tror jag tveklöst är träningen. Bara kolla runt på forum, folk måste ha rätt timin med sin EAA och 30g kasein innan läggdags osv, men är ändå klena och ser ut som stickor. Vad är då felet?

    Givetvis har du en poäng i det du säger. Jag skulle dock vilja sammanfatta min erfarenhet enligt följande;

    Du får bättre resultat av att träna dåligt och äta rätt (läs ändamålsenligt, deff/bulk bestående av bra råvaror samt rätt kcalmängd).

    Du får sämre resultat av att träna som ett djur och äta dåligt (läs antingen inte äta alls/väldigt dåligt, fett och kolhydratslastig kost utan bra källor till protein samt en dålig summa kcal +/-).

    #543146
    Benjamin Hering wrote:
    Givetvis har du en poäng i det du säger. Jag skulle dock vilja sammanfatta min erfarenhet enligt följande;

    Du får bättre resultat av att träna dåligt och äta rätt (läs ändamålsenligt, deff/bulk bestående av bra råvaror samt rätt kcalmängd).

    Du får sämre resultat av att träna som ett djur och äta dåligt (läs antingen inte äta alls/väldigt dåligt, fett och kolhydratslastig kost utan bra källor till protein samt en dålig summa kcal +/-).

    Ja, men äter man vanligt käk 3 gånger om dagen så har man alla förutsättningar för att växa och bli starkare, men folk envisas med allt krångla till att så jävligt.

    #543147
    Benjamin Hering wrote:
    Ok, en fråga. Hur kan du på allvar fråga om hjälp, när du får bra och konkreta tips så förkastar du dem med anledningen att du själv har koll och vet vad du gör för att du tränat i 15 år. Väger du 67kg och säger att du aldrig vägt över 70 kg, förutsatt att du inte är otroligt kortväxt eller amputerat båda benen, så kan du inte ha någon som helst koll på vad du gör. Min kära mor har nog ökat mer i vikt av att träna och äta mat, omedvetet.

    Jag tycker att du ska sluta tramsa med kickbacks och sådan skit och börja träna basövningar som gör att du stärker din kropp om det nu är det du vill göra. Kör ett upplägg som är uppdelat efter bänkpress, knäböj och marklyft. Fyll ut respektive pass med bröst-, ben, och ryggövningar och kör på ett rullande schema så ofta som du vill träna. Börja käka något vettigt. Så kommer du snart att få en kropp som du trivs med. Framför allt, ta av dig din ”kunskapsmössa” som bara du själv tycker att du besitter. Det låter som om du inte kan mycket om att träna, äta och må bra. Period.

    Din sätt att se mina svar/frågor visar vad du har för ingående frågeställning. Jag har inte tränat i 15år, som jag skrev och som de flesta andra har jag tränat ca 4mån om året mestadels förträning innan en säsongsberoende börjat. När jag tränar är det lättare med ätning, Jag påstår inte att jag är kunning på träning med vikter maskiner osv, utan det finns en del övningar jag inte gillar och därmed ganska meningslösa för mig att köra, vissa basövningar tycker jag är fruktnsvärda och då gör jag inte mycket för att ta ut mig även om jag kanske vill. äjag bad om hjälp att eff, mitt träningsprogram efter mina förutsättningar vilket du borde förstå när du läser texten.

    Kunskapsmössan har således inte varit på enligt min mening utan jag vill arbeta kring dessa förutsättningar.

    J.v.K Ja! skall testa det imorgon och se om det känns mer, Det jag skulle vilja gällande magen är nog att bygga större muskler där och inte bara få bra bålstabilitet.

    Malawiglenn: Ja, tre mål mat om dagen är svårt ibland och har man mycket att göra + inte känner hunger så är det svårt att göra sig tiden till att äta.

    Man är tex som en gammal hund när det gäller frukost då jag nästan aldrig ätit det, dock fungerar detta bättre och bättre.

    Jag jobbar i Stockholm och bor i Gävle så jag åker 04.45 varje morgon och att göra frukost då är ingen höjdare..

    #543148
    malawiglenn wrote:
    som jag tidigare har sagt så är det vettigaste du kan göra nu för att effektivisera din träning att få fart på käkandet :)

    Ibland måste man äta fast man inte är hungrig, du bör iaf förska få i dig ett par proteindrinkar om dagen (om du inte känner hunger eller har tid att äta). Sen mackor och keso mm tar ju 3minuter att äta upp, det är ju mindre tid än att borsta tänderna :P come on, jag vet de som jobbar mer än dig men ändå har en mycket imponerande fysik – de har gett sig fan på det och det kommer du med lyckas med!

    Ja, man får helt enkelt börja äta mer! typiskt.. Eftersom mina mål sannerligen inte står i jämförelse med era så borde jag inte behöva tänka på hur mycket smör jag har på mackan eller om matlagningsgrädden är 2% eller 15%?

Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.