Helkroppspass

Home Forums Allmänt om gymträning Helkroppspass

  • This topic is empty.
Viewing 2 posts - 16 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #568725
    Fabrice wrote:
    Han hävdar att han inte visste att steroider fanns när han vann olympia första gången. Och att steroider blev kända i bodybuildingkretsar först efter 1976.

    Sanningshalten i detta vet antagligen bara Columbu och hans närmaste(och du såklart). Men att det skulle vara farligt med högreppare och förutmattning för någon som är ren är ju helt dumt att påstå!

    Det var kända långt tidigare än så och Franco har själv medgett att han använde dem (om det inte var uppenbart).

    Angående förutmattning så har jag aldrig påstått att det är ”farligt” däremot förstår jag inte va fan det ska vara bra för. Knäböj är den viktigaste övningen i ett benpass lr hur? varför vill man försämra sin prestation (resultat) genom förutmattning?

    #568726
    mr_X wrote:
    Det var kända långt tidigare än så och Franco har själv medgett att han använde dem (om det inte var uppenbart).

    Angående förutmattning så har jag aldrig påstått att det är ”farligt” däremot förstår jag inte va fan det ska vara bra för. Knäböj är den viktigaste övningen i ett benpass lr hur? varför vill man försämra sin prestation (resultat) genom förutmattning?

    Vad jag hört har han sagt att han använde när han vann andra gången, inte första. men men… nog pratat om det.

    Förutmattning är bra för att försvaga benen som ofta är starkare än tex stabiliserande muskler som rygg osv. Det är även ett ypperligt sätt att förebygga skador då man blir ordentligt varm i den muskel som ska tränas.

    Visst är man inte lika stark när man väl är framme vid knäböjen. Men, muskeln vet inte hur stor vikten är, bara vilken grad av ansträngning den utsätts för. Och jag menar inte att man ska köra förutmattning alltid, variation!

    En annan fördel är för alla dem som tycker att det är en pina att gå till gymmet när det ska knäböjas. De får ju börja med väldigt lätta övningar som drar igång dem mentalt och ger ett bra pump, sen är det bara att utmana i böjen.

Viewing 2 posts - 16 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.