Magen.. Magen .. Magen ..

Home Forums Allmänt om gymträning Magen.. Magen .. Magen ..

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author
    Posts
  • #79337
    #709022

    mage 1 gång/vecka

    #709023

    massor av reps utan belastning bygger inga stora magmuskler.

    #709024

    Magen är som vilken annan muskel som helst, den behöver vila för att växa.
    Angående spinningen så har jag en fråga.
    Är du ute efter att bygga muskler eller bränna fett ?

    Svarar du bygga muskler, så förstår inte jag anledningen till att köra 2 intensiva spinning pass i veckan.

    Svarar du bränna fett, så säger jag, keep up the good work

    Eller svarar du både och, så säger jag, fortsätt drömma :P

    #709025

    Punktförbränning är omöjligt, så du måste göra av med underhudsfett generellt över hela kroppen.
    Magen behöver inte tränas mer än andra muskler, så träna dem tungt 1-2ggr per vecka, om du nu tycker att det är så kul att träna dem (jag tycker inte det).
    Det spelar ingen roll när du spinner, bara det blir av så är det bra.

    #709026

    Håller med om att träna magen 1-2 gånger i veckan.
    Varför kör du 300 sit-ups? Det finns så otroligt många andra övningar också:
    Kabelcrunches,Sneda sit-ups,Plankan,benlyft o.s.v. Variera dessa med lite vikt! Det måste ta och då tror jag hellre på viktökning än antal!

    #709027
    Sina_Khoshtip wrote:
    Jag kör spinning 2 gånger i veckan, och gym 4 gånger = 6 dagar träning varje vecka .. När jag kör spinning så spinnar jag i 30 Minuter.. Sedan så är ja färdig.. Vissa säger däremot att det är mycket bättre att spinna ungefär 10 minuter innan varje gympass.. är detta sant ? eller vad föredrar ni?

    Vad är ditt mål med spinningen? Är det att förbättra konditionen och förbränna energi så kan du fortsätta med det du gör.

    #709028

    helt jävla onördigt å köra mage varannan dag de enda som händer e att du kanske blir uthållig men musklerna växer inte ett piss.. bryts ju bara ner..

    #709029

    Mage 1 gång, max 2 per vecka. Kör tungt som med andra muskler.

    #709030

    Läs denna istället, jag kör efter den!

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=338]

    Quote:
    Jag tränar mage 4-5 gånger i veckan. Eftersom jag hela tiden varierar magövningarna riskerar jag inte överträning.
    #709031
    housefly wrote:
    Läs denna istället, jag kör efter den!

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=338]

    Tack!!! De övningar ska ingå i min magträning!!

    #709032

    Individuellt. 1-2ggr/veckan är nog det bästa, själv så kör jag 2ggr/veckan och det ger då goda resultat för mig :D

    #709033

    men enligt mina ledare på PT-utbildningen så behöver inte alla muskelgrupper lika mycket vila, mage t.ex. ansågs bara behöva 24h återhämtning för att kunna köras igen.. likadant med underarmar…

    hmmmmm

    #709034
    lundberg4 wrote:
    men enligt mina ledare på PT-utbildningen så behöver inte alla muskelgrupper lika mycket vila, mage t.ex. ansågs bara behöva 24h återhämtning för att kunna köras igen.. likadant med underarmar…

    hmmmmm

    stämmer.. tänk bara hur mycket magen arbetar vad du än gör under dagen.. låter logiskt för mig iaf :emo-thumb

    #709035

    Jag tränade mage typ varannan dag i somras (varav 2 ggr tungt på gymmet, resten lätt hemma) Märkte att jag bara bröt mer musklerna! Nu kör jag tungt en gång i veckan plus att vi gör lite sit ups på dansen(dansar 4 pass på söndagen så brukar bli lite sit ups på varje pass). Går mkt bättre nu och musklerna krymper inte i af…

    Ciao! //Sandra

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.