Mönstring

Home Forums Allmänt om gymträning Mönstring

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • #510482
    rohel99a wrote:
    Lite offtopic, vill du inte bli militär & göra utomlands är det heelt onödigt att mönstra. Men lycka till, under mönstringen får du gå till en psyikatriker, göra ett ordtest, cykla, step-up & drag till hakan om jag minns rätt.

    Faktum är att jag är galet taggad på att göra lumpen ;D

    #510483

    Var inte det, inte kul att ligga och frysa i skogen :D

    #510484

    Är mycket teknik i själva lyftet. En riktig skitgrej för att testa styrka om du frågar mig.

    #510485

    Lumpen finns inte kvar … det finns inget som heter lumpen längre. Du får gå en grundutbildning i 3månader sen är du utbildad militär & MÅSTE göra utlandstjänst. Så säger du att du inte vill göra utlandstjänst under mönstringen så är dem inte intresserade av dig.

    #510486
    rohel99a wrote:
    Lumpen finns inte kvar … det finns inget som heter lumpen längre. Du får gå en grundutbildning i 3månader sen är du utbildad militär & MÅSTE göra utlandstjänst. Så säger du att du inte vill göra utlandstjänst under mönstringen så är dem inte intresserade av dig.

    fel efter 3 månader får du välja om du vill bli yrkessoldat/hemvärnare eller fortsätta utbildning på något sätt men utlandstjänst är INTE tvingat. Däremot ska man ALLTID vara intresserad av att göra sånt, sen om man ljuger är en annan femma men de flesta blir sugna sen när de väl gör lumpen i vilket fall så ;) Det gynnar dig enormt om du kryssar i ja på utlandstjänst iaf men det är absolut inget bindande

    Mönstringslyftet är upp till hakan o sen inget mer, den första biten kommer stången flyga upp men sen när axlarna o trapsen jobbar så kommer det bli segt så träna de mest nu, kanske 2ggr/v iaf.

    Sen måste du träna upp kondisen för den är riktigt viktig om du vill få en ”cool” tjänst. När du väl cyklar sen på mönstringen så ska du fan ta i tills du inte kan gå (har gjort det själv) intala dig själv att inte sluta o tänk bara på att komma till nästa steg hela tiden och bli asförbannad! då kommer du få bra poäng där :)

Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.